Vad göra på midsommar
Ensam med två barn på midsommar.Familj och vänner är bortresta.Vad göra?Allt är väl stängt ochså.Så tråkig helg-midsommar.
Ensam med två barn på midsommar.Familj och vänner är bortresta.Vad göra?Allt är väl stängt ochså.Så tråkig helg-midsommar.
Det är perfekt med picknick nånstans i närheten! Barnen kommer att gilla det, du slipper serva en massa och kan bara ta det lugnt (när ni väl är där alltså). Kostar heller inte mer än mat hemma och blir minnesvärt.
Lite regn får man ta.
Skulle också skriva picknick. Gärna i skogen= bästa lekplatsen. Ni kan ju göra ett äventyr av det och upptäcka en ny del av skogen och hitta ett nytt fint picknickställe. Många städer har också öppna midsommarfirande med dans. Och tillåter vädret det så är ju midsommarbad skoj.
Finns det inga allmänna midsommarfiranden i närheten? Det brukar ju vara kul om man har mindre barn att leka lekar, dansa runt midsommarstången, köpa lotter och fika i det gröna. Innan ni går på firande kan ni plocka blommor och binda kransar och efteråt kan ni göra god middag tillsammans och baka en tårta eller dekorera egna midsommarcupcakes. Tycker att midsommar är en högtid då det brukar finnas en hel del att hitta på.
Också ensam med två barn. Så trist... Avskyr alla storhelger där man förväntas ha fullt program...
Också ensam med två barn. Så trist... Avskyr alla storhelger där man förväntas ha fullt program...
Jag skulle också ta mig till ett allmänt firande Där finns alltid något att göra.
Jag är också ensam under midsommar. Ska dock vara hundvakt till tre hundar, så jag kommer att ha fullt upp.
Livet är inte så lätt. Finns många former av ensamhet, tyvärr. Har inga vänner och ingenting känns det som.
Glad midsommar!
Gå till allmänt firande, brukar vara trevligt.