Vad heter soppan? Hjärnsläpp, någon som vet?
Jag tänker på den röda tomatsoppan med små fyrkantiga pastabitar i, den som man åt i skolan då och då. Jag fick för mig att den hette Minestrone, men det är ju helt fel. Hjälp, någon?
Recept oxå kanske?
Jag tänker på den röda tomatsoppan med små fyrkantiga pastabitar i, den som man åt i skolan då och då. Jag fick för mig att den hette Minestrone, men det är ju helt fel. Hjälp, någon?
Recept oxå kanske?
I vår skola hette den faktiskt Minestrone, tyckte den smakade hemskt, har tyvärr inget recept att ge dig...
jag trodde att det var minestrone..
Minestrone!
Det är minestrone! Man kan ha olika sorts pasta,men gärna väldigt liten!
Den kan vara riktigt god om man gör den själv!
Men när man söker recept på minestrone så är det ju massa grönsaker å grejer, låter inte alls som den jag minns...?
Tack för alla svar!
isisisis- har du något recept, eller snabbtips?
i vår skola hette den milanese, minestrone e lite klarare tror jag
Jag har också kollat....har köpt sån där pytteliten pasta som ser ut som platta kugghjul.
Men inte heller hittat nåt bra recept.Men jag antar att det är tomatsåsen som gör susen....att man hittar ett recept på en god tomatsoppa,sen kan man nog ha i så pass mycket eller lite grönsaker man vill.....man kan ju finhacka det man tycker om.
Typ purjo och broccoli tex...
MILANESE! Tack Mayasmama, DET var ju ordet jag letade efter!
Tack isisisis, jag får fundera lite å prova.
Nu ska jag se om jag hittar recept på MILANESE!
Varma koppen minestrone smakar väldigt mycket som den soppa som serverades under min lågstadietid i alla fall. Sedan skiljer det säkert enormt mellan olika årgångar och skolor.