• Tobythegunn

    Håravfall!

    Jag har för mig att ungefär 30% av alla män i 20års åldern drabbas av håravfall eller "male pattern balding" som det också heter. 40% drabbas i 30 årsåldern, 50 i 40 års åldern osv. Det är onekligen något som hälften av alla män någon gång i sitt liv kommer att lida av.

    Men just nu pratar jag om dem som drabbas av det tidigt. Liksom när dem är i 20 årsåldern. En tid då man experimenterar, man reser, man dejtar och träffar människor, man reder ut vem man vill bli och hur man vill leva. En tid av (förhoppningsvis) glädje, äventyr och utforskning. När man som en man då tappar hår och ser ut som en gammal gubbe i 50+ åldern så kan det MYCKET lätt tära på sitt självförtroende och i vissa fall leda till depression. 

    Så jag undrar bara vad kvinnor HELT ÄRLIGT tycker om det? Man har ju sett en del Youtube klipp där kvinnor på gatan får frågan ställd till dem om vad de tycker om skalliga män, och ALLA i de klippen säger att de inte bryr sig så mycket, att skönhet kommer inifrån och liknande kommentarer. Men vi VET ju att alla ljuger mer eller mindre. Det är ju självklart att de inte vill bli sedda som ytliga kvinnor när de blir filmade och vet att flera tusentals människor kan se och höra deras åsikter.

    Men eftersom detta forum är eller kan vara anonymt så tror jag att man kan få en tydligare bild på vad ni VERKLIGEN tycker. Tycker ni det är skitfult och avtändande och en direkt "dealbreaker" så säg det. Det finns ändå ingen som kan döma er som ytliga eller okänsliga eftersom ingen här vet vem ni är. Jag vill bara ha en brutalt ärlig åsikt ångående saken.

    Tack för mig.


    Samilowlow
  • Svar på tråden Håravfall!
  • Anonym (jnh)

    Började få tunnare runt 20 (eller snarare att hårfästet kröp upp). Började raka av skiten par år efter det. Ser bättre ut och är skönt att slippa bry sig om frisyrer osv.

    Träffade min sambo när jag var 26 och hon bryr sig inte i alla fall :D

  • Anonym (jnh)

    Glömde skriva.

    Klart det är en dealbreaker för många. Men varför bry sig? Kör ditt eget race och skit i alla andra.

Svar på tråden Håravfall!