• majjjal

så j*vla sötsugen hela tiden...ngn annan som oxå ammar??

en sak är säker...har aldrig varit så sötsugen som nu när jag ammar,det är helt sjukt...jag skulle kunna vräka i mig godis jämt,men får hindra mig från att svulla för mkt...jag trodde att det skulle vara värst under graviditeten...tji fick jag...hmm är det andra som är sjukt sötsugna oxå?...eller är det fel på mig?

• Svar på tråden så j*vla sötsugen hela tiden...ngn annan som oxå ammar??
  • Thelonius

Är också sjukt godissugen och äter dessutom mängder med mat. Man kan lugnt säga att lillan suger musten ur mig. Var inte alls så sugen när jag var gravid.

• Polgara

En till här!Skulle kunna göra nästan vad som helst för godis!!!!!

/Polgara

• majjjal

skönt att se att jag inte är ensam.....*ler*...då behöver jag inte känna mig konstig...

• Heaven7

Jag känner PRECIS som du...är konstant sötsugen..har redan klämt i mig 4!!! negerbullar idag och då pratar vi om stora från Frazetti... Men jag är däremot inte speciellt sugen på mat så oftast blir det frukost på morgonen, sötsaker på dagen, och sen middag på kvällen...tack o lov så har jag trots detta tappat alla grav.kilona och lite till......

• Linastrumpan

Jag är jättesugen på godis och skulle kunna leva bara på det, inte sugen på mat alls!

• 3barn

Här är en godigssugen till :)

• LindaPo

Samma här jag som alltid älskat salt kunde när jag ammade proppa i mej hur mycket choklad som helst!! Nu när jag slutat är det mer salt igen... konstigt!

• mammaamanda

Jag med!! måste varje dag få i mig choklad... Tur säger jag att Liams mage klarat av det.. För jag är verkligen BEROENDE av Choklad nu under ammningen...

• Mammut80

Räcker upp handen... Jag måste stoppa i mig något gott varje dag.. Sambon bakade bullar och dom försvann snabbt. Innan jul slukade jag pepparkakor... Tycker dock att sötsuget minskat nu...jag är nog periodare...

• Tesan81

hehe jag är som om jag hade bullimi jag VRÄKER i mej och ett tag här hade jag dille på semlor så jag åt minst 2 semlor om dagen i ca 4 veckor, sen köpte jag en jätte stor semeltårta så då tog de stopp på de suget, men nu blir jag tokig om jag inte får choklad istället, fasen jag gick ner allt å lite till efter förlossningen, nu har jag gått upp de igen

• Themla

Hej hej!

Var oxå en EXTREM godis- och chokladälskare under amningen, framför allt i början. Dessutom SJUUUKT hungrig! Som tur var tyckte jag att det blev lite lindrigare efter ett par veckor... *s* Alltid något menar jag! ;)

• Lilla Bettan

Jag slutade amma för en månad sen och är fortfarande sjukt godissugen. Har en påse dumlekolor som ligger och frestar mig i köket. Men nu har jag gett mig f-n på att inte ge efter för sötsuget eftersom jag börjat gå upp i vikt sen jag slutade att amma.

• Johanna F

För mig har det varit tvärtom. Godissugen under graviditeten (ja,även innan den ) men nu under amningen har jag inget godissug alls.
    I början var jag otroligt hungrig men det har börjats matta ut nu när jag inte ammar lika mycket. Ammar ca tre gånger om dygnet nu varav en lillsnutt på natten (Han sover dock över det målet då och då och är nu 7 månader )
    Godissuget har som tur inte kommit tillbaka ännu....vi får väl se hur det blir när mensen är tillbaka...

• mary04

Hej, här är en till som är sjukt hungrig och godissugen. Jag försöker dock att bara äta vanlig mat och inget godis, eftersom jag inte har gått ner alla kilon än. Jag trodde nästan att det var ngt fel på mig, eftersom jag nästan äter mer än sambon! Måste gå åt oerhört mycket energi att amma...

• Jozan

I borjan var jag sa vralhungrig JAMT och godissugen... det sistnamnda hanger i fortfarande ... jag ater lite choklad varje dag... suget har dock blivit lite mer kontrollerbart nu nar man ammar lite mindre, tycker jag.

• ChinaRoses

CHOKLAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tbulle

Och Kladdkaka!!!! Man kan köpa sådan fryst o så tinar man den o så lite vispgrädde... Mums!! Har ätit alldeles för många sådana! Men nu är det slut!!! Har precis blivit tillfrågad att vara tärna i sommar och nu är det skärpning som gäller om jag ska komma i en fin klänning!
    Frukt är ju också godis... snyft...

Svar på tråden så j*vla sötsugen hela tiden...ngn annan som oxå ammar??