Android here I come men hjälp mig komma igång!
Cr-apple har gjort mig tokig för sista gången nu och kan ta sitt ruttna äpple och dra nånstans.
Jag kommer förmodligen att köpa Galaxy S8 eftersom att den är nyast. Men hur kommer jag igång?
Kan jag ta med mig alla mina foton från iPhonen? Hur isf?
Måste jag skriva om kontakterna? Jag använder inte molntjänster nämligen.
Kan jag ta med mig musiken som sitter i iTunes? Både köpt där och egna importerade cd-skivor?
Måste jag skapa något konto med android eller Samsung eller räcker min gmail-adress?
Kommer jag att kunna sköta en backup lika smidigt som itunes ändå har varit? Hur isf?
Mina sms kan jag förmodligen inte ta med mig? Men hur om det går?
Är största minnet 64 gb bara eller finns det större? Kan man ha ett fysiskt minneskort också där musiken eller ens foton ligger?
Något mer att tänka på?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-22 00:03
När det är dags för nästa android i framtiden hur för man över den gamla mobilen till den nya då så att allt kommer med utan att använda molntjänster? Där är ju itunes smidigt har android något liknande? Hörde att man eventuellt kan blåtanda eller sätta en sladd mellan android och android och få med sig allt, stämmer det?
Är det svårt att föra över sina foton och videos från mobilen till en dator med android? Det vill jag att det ska funka smidigt.
Behövs virusskydd? Finns det något inbyggt isf?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-22 00:34
Om jag vill koppla in androiden på olika datorer måste man godkänna datorn som med iPhone eller kan man koppla in androiden hejvilt där man vill?
Har android skräp som att man kan se på en karta var ens familj och vänner befinner sig eller slipper man sånt? (Vet att man kan koppla ur det på iPhone.)
Det är många frågor men svara på det du orkar eller vet.