• Teddyn87

restaurang besök, kött rare, medium el. welldone?

helloj i gravid djungeln

så var saken att idag är de 7 år sedan jag o sambon träffades och gravid i v 9 (8+6) med nr 2

och suget på en blodig oxfile är sjukt :/ vågar jag? om jag tar en medium-well kanske?

följer alla sunda kostråd om vakuumförpackat osv o pastöeiserad.

men tänker att EN stek borde inte vara några problem. man läswr dem som både äter surströmming och sill osv.

hur stor e risken föe "komplikationer" av en rosa stek? kan givetvis välja bort allt sånt meeen va de vattnas i munnen av en stek hah

• Svar på tråden restaurang besök, kött rare, medium el. welldone?
  • Teddyn87

googlade och ajja får nog välja en welldone ;) vågar inte chansa så ttpiakt när man får det som sug hahaha

• EpicNurse

Du kan äta mediumstekt kött så länge det inte är viltkött. Oxkött går hur bra som helst.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Teddyn87
    EpicNurse skrev 2017-06-22 17:54:44 följande:

Du kan äta mediumstekt kött så länge det inte är viltkött. Oxkött går hur bra som helst.

tack kanske unnar mig en medium well till middag då ;)
  • Snuttis2

Hade aldrig chansat för egen del, känns dels onödigt att vara noga "ibland" o dels onödigt att utsätta fostret för något jag inte måste!

• EpicNurse
    Snuttis2 skrev 2017-06-23 05:05:12 följande:

Hade aldrig chansat för egen del, känns dels onödigt att vara noga "ibland" o dels onödigt att utsätta fostret för något jag inte måste!

Men man kan ju inte kalla det chansning när Livsmedelsverket godkänner att man äter rosastekt oxkött. Då får man kalla det chansning att äta grönsaker och bröd också. För alla livsmedel kan innehålla bakterier.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • alade
    EpicNurse skrev 2017-06-23 07:33:32 följande:

Men man kan ju inte kalla det chansning när Livsmedelsverket godkänner att man äter rosastekt oxkött. Då får man kalla det chansning att äta grönsaker och bröd också. För alla livsmedel kan innehålla bakterier.

Precis så här.

Jag åt medium igår. Livsmedelsverket säger att det går fint, så varför ska jag inte lita på det.
Svar på tråden restaurang besök, kött rare, medium el. welldone?