• Misfy

IHM vs Sälj & Marknadsföring (D.Marknadsföring?

Hej

Har sökt yh utbildningar i Digital Marknadsföring och har nu blivit erbjuden plats på både Ihm och Sälj & Marknadshögskolan.

Min fråga är nu om någon här har erfarenhet från någon utav utbildningarna? Vilken har bäst rykte?

Jättesvårt att välja ju ..

????

• Svar på tråden IHM vs Sälj & Marknadsföring (D.Marknadsföring?
  • Coccolina

Sälj & Marknadsföringshögskolan?? Den som är under Mercury? 

Jag gick på den i Göteborg dock läste jag Internationell sälj & marknadsföring, tog min examen 2010. Utbildningen var ok och vissa hade väldigt tur efter utbildningen. Alla som var under 25 vid examen lyckades få bra jobb inom marknadsföring (undantaget de där som inte gjorde något aktivt). Vi som var 30+ däremot var helt och hållet körda då branschen inte ville ha nyutexaminerade 30?are... Tråkigt men sant. Har hört att IHM lyckats bättre med sina äldre studenter men det hörde jag först senare och har inte fått det bekräftat...  

Utbildningen i sig var bra, utom retoriken som var förlegad och en väldigt opedagogisk lärare, men det var ju länge sen så är ju inte säkert at hen är kvar. 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Misfy

Ok, tack för svaret. Ja det blev fel i trådrubriken, Sälj & Marknadshögskolan heter de. Har varit lite oroad över att vara äldst (är 32) men på IHM sa de att medelåldern e på 30~40 och blandade kön, så det känns ju kul. SMH därimot värkar ha 20~23 som genomsnitt och mestadels tjejer.

IHM's utbildning heter Digital Marketing & sales analytics, då jobbar man mer med webbanalys, tester m.m vilket värkar vara svårt?(har riktigt svårt för att förstå matte)

Någon som vet mer om det?

:)

Svar på tråden IHM vs Sälj & Marknadsföring (D.Marknadsföring?