• Äldre 23 Jun 15:20
    15860 visningar
    46 svar
    -1
    46
    15860

    Vad kostade fruns vigselring?

    Vad kostade brudens vigselring? Jag är på väg att köpa en vigselring för 16000, det är så sjukt mycket pengar för mig. Men jag älskar den verkligen och jag ska ha den i ca 60 år så jag kanske kan förlåta mig själv för kostnaden. Hur mycket har ni lagt?

  • Svar på tråden Vad kostade fruns vigselring?
  • Äldre 23 Jun 15:47
    #1

    Inte många tusen. Förstår inte varför man ska lägga en massa pengar på meningslös metall.

  • elyse
    Äldre 23 Jun 15:49
    #2

    Ca 7000 kostade min. Enkel bred ring i rött guld med en liten svart diamant.

  • Äldre 23 Jun 16:27
    #3

    Min kostade 1 900 för 16 år sedan, är nöjd med den.

  • gbgumm­an
    Äldre 23 Jun 16:42
    #4

    När vi köpte min kosta den 8000 men då för 14 år sedan var guldpriset lågt. Idag kan MSN köpa ringen fortfarande hos engelbet och nu kostar den 16000kr. Så vi hade tur att guldpriset var så lågt då nu nästan rekord högt.

  • Äldre 23 Jun 16:43
    #5

    Min vigselring 10 000 kr special gjord. Min förlovningsring som din vigselring. Jag har tänkt ha dem i minst 50 år :) Sen om vi lever till vi är 100 så är det super bra för då får jag ha dem 30 år längre :)

  • Äldre 23 Jun 16:51
    #6

    Typ 3000.

  • Äldre 23 Jun 17:02
    #7

    Ärvde en ring som vi gjorde om för 2000kr. Men innan det blev bestämt hade jag kollat ut en ring för 17000kr. Jag skulle ta större delen av kostnaden själv och inte ur bröllopsbudgeten men som du tänkte jag att denna ring ska jag ha resten av mitt liv varje dag så då får det inte va vilken ring som helst. Blev hursomhelst väldigt nöjd med den ärvda ringen som jag fick efter min mormor som var mig mycket kär

  • kottel­in
    Äldre 23 Jun 17:13
    #8

    Den kostade ungefär dubbelt så mycket som jag fick tillbaka den när jag sålde den. Fast fd maken kastade sin "åt helvete" när jag ville skiljas, jag hittade den och sålde den också.
    Så det blev en rejäl slant.

    Ni som drömmer om 50-60 år med ringen... ni är så unga och jag förstår att ni lever i en rosa dröm. Betänk att 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa och ni som gifter er innan ni ens är torra bakom öronen är högst troligt bland dessa.
    (Precis som jag var.)

    Inte bitter trots allt, lever i en 20+ år relation nu. Utan löften.


    Ja, typ så...
  • gbgumm­an
    Äldre 23 Jun 17:28
    #9
    kottelin skrev 2017-06-23 17:13:56 följande:

    Den kostade ungefär dubbelt så mycket som jag fick tillbaka den när jag sålde den. Fast fd maken kastade sin "åt helvete" när jag ville skiljas, jag hittade den och sålde den också.
    Så det blev en rejäl slant.

    Ni som drömmer om 50-60 år med ringen... ni är så unga och jag förstår att ni lever i en rosa dröm. Betänk att 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa och ni som gifter er innan ni ens är torra bakom öronen är högst troligt bland dessa.
    (Precis som jag var.)

    Inte bitter trots allt, lever i en 20+ år relation nu. Utan löften.


    Ja, typ så...
    Vilket tråkig inställning. Klart man ska tro på kärleken. Vi har varit ihop 20 år och gifta 14 och är kärare för var år som går. 50% skiljer sig inte.
  • kottel­in
    Äldre 23 Jun 17:32
    #10
    gbgumman skrev 2017-06-23 17:28:01 följande:
    Vilket tråkig inställning. Klart man ska tro på kärleken. Vi har varit ihop 20 år och gifta 14 och är kärare för var år som går. 50% skiljer sig inte.
    Det är just precis vad det är det.
    Ca 50% skiljer sig.

    Återkommer med källa senare.

    Att du tillhör de 50% som HITTILLS inte skilt sig förändrar inte fakta.
    Ja, typ så...
Svar på tråden Vad kostade fruns vigselring?