• Äldre 23 Jun 17:57
    16651 visningar
    196 svar
    196
    16651

    Börja Försöka i Juli/Aug,någon mer?

    Halloj! Har en 4åring sen tidigare förhållande och vill nu skapa ett syskon med ny partner.

    Vi är båda överens om att börja i Juli/Augusti med bebisverkstan. Äter inga preventivmedel alls eftersom jag inte blir gravid utan att jag använder mig av "mitt lilla knep" ;) Så planen är att ta till detta knep vid ägglossningen i Juli och om det inte tar sig så fortsätter jag med det tills plusset dyker upp :)

    Någon annan som planerar att börja med denna nervkittlande resa mot plusset i slutet av juli/augusti ? ????

  • Svar på tråden Börja Försöka i Juli/Aug,någon mer?
  • Äldre 26 Jun 20:45
    #1

    Här är en till! Slutat med piller denna månaden, har första mensen nu och hoppas ha äl runt 7e. Även jag med ny partner, har en son på 6 år sedan tidigare och sambon har två sedan tidigare 3 & 5 år. Hur gammal är du?

  • Äldre 3 Jul 10:08
    #2

    Åh vad spännande!:) Fick också min mens igår, har ÄL 16 juli enligt en kalender. Jag fyller 27, Dudå? Har du bra koll på din ÄL osv? Jag funderar på att använda ÄL stickor.

  • Äldre 3 Jul 12:32
    #3
    Atja skrev 2017-07-03 10:08:10 följande:

    Åh vad spännande!:) Fick också min mens igår, har ÄL 16 juli enligt en kalender. Jag fyller 27, Dudå? Har du bra koll på din ÄL osv? Jag funderar på att använda ÄL stickor.


    Jag hade missat p-piller innan jag slutade med dom, trodde jag viste att min äl skulle va igång nu den 7e men har redan känt av den o har molvärk. så kanske kan va så att min äl lurat mig hahaha
  • Äldre 3 Jul 21:09
    #4

    hejsan!

    Jag och min sambo har börjat "försöka" nu eler vad man ska säga... Jag slutade med p-plåster för snart tre veckor sen... jag har i drygt en vecka haft lite molvärk från och till i nedre delen av magen, som vid mensvärk och jag kan känna att min livmodertapp är mjuk och "rund med ett hål i mitten" eller vad man ska säga. SKulle detta kunna vara tecken på att ÄL är på g? Eftersom att jag har haft preventivmedel i längre tid så vet jag inte hur min cykel är och jag förväntar mig ju inte heller att den är "normal" på 28 dagar.. har ni några erfarenheter av att "få igång" ÄL efter preventivmedel? Jag började med ÄL tester dag 10 efter in "plåstermens" och är nu inne på dag 15 utan något positivt resultat..

    Innan vi började försöka så va det inte så att vi promt vill bli gravida nu men när man nu väl tagit beslutet så vill man ju att det ska ske just nu..

  • Äldre 3 Jul 21:58
    #5

    Vi hade sagt att vi skulle försöka med försök till barn nr 2 i juli/augusti. Nu råkade det bli ett försök redan här i juni så vi får se. Tar det sig på det försöket kommer nästa barn också komma i mars, vilket inte kändes helt ultimat. Men det spelar egentligen ingen roll.

    Så jag får vänta och se. Oregelbunden mens och osäker på ÄL så får ta ett test om en vecka tänkte jag och se. :)

    Har ni andra barn sedan tidigare och hur gamla i så fall?

  • Äldre 3 Jul 22:01
    #6

    Dåligt läst av mig såg era inlägg med att två av er har barn sedan tidigare :)

  • Äldre 4 Jul 18:26
    #7
    NeaK skrev 2017-07-03 21:09:43 följande:

    hejsan!

    Jag och min sambo har börjat "försöka" nu eler vad man ska säga... Jag slutade med p-plåster för snart tre veckor sen... jag har i drygt en vecka haft lite molvärk från och till i nedre delen av magen, som vid mensvärk och jag kan känna att min livmodertapp är mjuk och "rund med ett hål i mitten" eller vad man ska säga. SKulle detta kunna vara tecken på att ÄL är på g? Eftersom att jag har haft preventivmedel i längre tid så vet jag inte hur min cykel är och jag förväntar mig ju inte heller att den är "normal" på 28 dagar.. har ni några erfarenheter av att "få igång" ÄL efter preventivmedel? Jag började med ÄL tester dag 10 efter in "plåstermens" och är nu inne på dag 15 utan något positivt resultat..

    Innan vi började försöka så va det inte så att vi promt vill bli gravida nu men när man nu väl tagit beslutet så vill man ju att det ska ske just nu..


    Hej.

    När jag blev gravid med min dotter hade jag tagit ut hormonspiral i januari.. Hann få mens tre gånger innan jag blev gravid i juni. Alltså uteblev min mens den första månaden. Hade inte trott det skulle gå så snabbt.. men det är nog individuellt. Lite beror på preventivmedlet också tror jag.

    Har du några känningar?

    Jag har blivit så trött...men jag tror jag inbillar mig..
  • Äldre 4 Jul 20:06
    #8
    Amanda87 skrev 2017-07-04 18:26:41 följande:
    Hej.

    När jag blev gravid med min dotter hade jag tagit ut hormonspiral i januari.. Hann få mens tre gånger innan jag blev gravid i juni. Alltså uteblev min mens den första månaden. Hade inte trott det skulle gå så snabbt.. men det är nog individuellt. Lite beror på preventivmedlet också tror jag.

    Har du några känningar?

    Jag har blivit så trött...men jag tror jag inbillar mig..
    Nja.. känningar och känningar.. om man söker runt här på FL så har man ju allt :P Jag har haft molvärk i nedre delen av magen/äggstockarna sedan dryga veckan tillbaka och kan känna att min livmodertapp är väldigt mjuk.. Känns som en badring ser ut :P
    Började som sagt med ÄL tester dag 10 efter plåstermensens första dag men inte fått ngt utslag än och idag är det dag 16.. Inte för att jag hade tänkt bli gravid på en gång men när man läser att det har gått så himla snabbt för en del så vill ju en annan oxå ha det så.. Tänker att om inte mens kommer innan dag 30 hur vet man om isf har haft ÄL eller inte eller ska gravtesta?
  • Äldre 4 Jul 20:45
    #9
    NeaK skrev 2017-07-04 20:06:13 följande:

    Nja.. känningar och känningar.. om man söker runt här på FL så har man ju allt :P Jag har haft molvärk i nedre delen av magen/äggstockarna sedan dryga veckan tillbaka och kan känna att min livmodertapp är väldigt mjuk.. Känns som en badring ser ut :P

    Började som sagt med ÄL tester dag 10 efter plåstermensens första dag men inte fått ngt utslag än och idag är det dag 16.. Inte för att jag hade tänkt bli gravid på en gång men när man läser att det har gått så himla snabbt för en del så vill ju en annan oxå ha det så.. Tänker att om inte mens kommer innan dag 30 hur vet man om isf har haft ÄL eller inte eller ska gravtesta?


    Haha visst är det så! Vad innebär plåstermens? Jag tror du kanske ska ge det en månad till. Kroppen behöver lite tid för omställning. Menar i välmening så du inte blir besviken. Vissa blir gravida snabbt och lätt- så var det för mig förra gången.

    Men kanske vänta till du får en "ordentlig" mens och mät efter det. Men jag är inte så påläst. Behövde aldrig bli det sist..

    Grav-testa kan du göra oavsett ju men det kan däremot bli dyrt tänker jag...
  • Äldre 4 Jul 21:00
    #10
    Amanda87 skrev 2017-07-04 20:45:54 följande:
    Haha visst är det så! Vad innebär plåstermens? Jag tror du kanske ska ge det en månad till. Kroppen behöver lite tid för omställning. Menar i välmening så du inte blir besviken. Vissa blir gravida snabbt och lätt- så var det för mig förra gången.

    Men kanske vänta till du får en "ordentlig" mens och mät efter det. Men jag är inte så påläst. Behövde aldrig bli det sist..

    Grav-testa kan du göra oavsett ju men det kan däremot bli dyrt tänker jag...
    Alltså plåstermens som när man äter sockerpiller när man äter p-piller.. När man tar bort plåstret så får man "mens".. men den här gången satte jag inte dit ngt nytt då..
    Jo men precis.. just det faktumet att många faktiskt blir gravida så snabbt på en gång gör ju att en annan blir så otålig även om det från början "bara" va tänkt att sluta skydda oss för att så hur min cykel är..

    Gällande gravtesta s¨har jag inskaffat mig i sånna lite billigare gravtest/stickor men tänker mer när de kan visa resultat.. eftersom jag inte vet när en ev. borde komma.. Ska man då helt enkelt typ bara tänka 28-30 dagar efter senaste mensens första dag som vanligt?
Svar på tråden Börja Försöka i Juli/Aug,någon mer?