• Petra645

Planerar barn

Jag och sambon planerar att skaffa barn. Ska försöka få en tid nästa vecka för att ta ut min kopparspiral. Jag har ägglossning den 29:e. Fast antar att man inte får ha sex på en vecka efter man tagit ut den. Suger vet. Vill ju bli gravid NU!!!

• Svar på tråden Planerar barn
  • Annelie 76

Det finns inga restriktioner om sex efter uttag vad jag vet. Jag har iaf inte fått några.

• Anonym (Kopparspiral)

Tog ut min förra året och det var inga problem att ha sex direkt. Har du haft sex innan du tar ut den finns chans att bli gravid också så skyddet upphör så fort du tagit ut den.

Set är vid insättning som du bör vänta en vecka pga infektionsrisken. Satte tillbaka min för ett tag sedan efter graviditet.

• Petra645

Åh glädjande besked. Trodde man va tvungen att vänta så man inte får inte.

Då ska jag ta ut den i början av veckan så vi kan börja arbeta på att bli gravid. *glaaaad* :)

• Petra645
    Petra645 skrev 2017-06-24 22:03:12 följande:

Åh glädjande besked. Trodde man va tvungen att vänta så man inte får infektion..

Då ska jag ta ut den i början av veckan så vi kan börja arbeta på att bli gravid. *glaaaad* :)

• mammatillengrabb

Jag slutade med mina piller i börja av veckan, hade slarvas med dom i slutet (glömt/somnat innan jag skulle tagit) och har därför precis haft en blödning i en vecka som jag hoppas varit mens. Hoppas på plus snart, det blir barn nummer fyra men min och sambons första gemensamma ^^

Svar på tråden Planerar barn