Vad tjänar du som sjuksköterska?
Hej! Vad tjänar du som sjuksköterska idag och hur många år har du jobbat som sjuksköterska?
Hej! Vad tjänar du som sjuksköterska idag och hur många år har du jobbat som sjuksköterska?
Min månadslön är 30700:-. Tog examen 2013 men har också varit föräldraledig ett år.
39500
Examensår: 2015
39500
39500
Tack! Fler?
33 600 kr.
Färdig ssk 00 och vubbad sen 05.
Jag vet att jag ligger förhållandevis lågt. Men av olika skäl vill jag inte byta jobb just nu. Om jag gjorde det kunde jag höja min lön till strax under 40 000. Men just nu väljer jag att stanna ändå.
Jag är 40år och har jobbat som sjuksköterska sen jag var 22. Har narkosvub och en halv barnmorskeutbildning samt massor av andra fristående kurser. Tjänar 31000kr på en heltidstjänst. Jobbade många år inom SU i Göteborg och höjde min lön med nästan 10000kr när jag flyttade tillbaka till min gamla hemstad. Har även jobbat många år inom bemanningsbranschen i Göteborg och tjänade då nästan det dubbla mot vad jag tjänade på Sahlgrenska. Valde även att jobba i Visby under somrarna och tjänade halvbra där men hade massor med andra förmåner som boende innanför muren, fria båtresor mm.
Sen fick jag barn och är inte lika flexibel och flyttbar längre...
Inom vilka områden jobbar ni andra?
Jag tjänar 34400. Har jobbat i vården i sedan 1981. Först som undersköterska/skötare inom psykiatrisk vård och från 1990 som psykiatrisjuksköterska. Har också fil.kand i Vårdpedagogik med omvårdnadsinriktning, teoretiska examen på magisternivå men missad D-uppsats. Steg 1 psykoterapiutbildning och diverse andra utbildningar på högskolenivå.
Jobbar natt inom kommunen. Min heltidslön motsvarar 38000:-
Alltså, jag förstår inte att så många sjuksköterskor klagar på sina löner!! Jag är gymnasielärare, 5 års studier och har 31'. I en storstad...