• Themro

Missfall vecka sju?

Hej

Jag plussade förra onsdagen och enligt min mens första dag ska jag nu vara i vecka sju. Imorse vaknade jag med en blödning liknande mens och efter ca en timme så kom en stor blodklump typ 3x3cm och nu blöder det små klumpar (som knappnålshuvuden). Ringde till gynakuten som inte tyckte att jag skulle komma in, har istället fått tid på måndag för VUL. Jag har inte mer ont än vid mens, men med den stora klumpen som kom så kan väl det inte vara annat än missfall?

• Svar på tråden Missfall vecka sju?
  • Themro

Kan tillägga att värken nästintill försvann efter att klumpen kom ut.

• Elm96

Låter precis som missfall tyvärr...och eftersom smärtan försvann när klumpen kommit ut, det var exakt likadant för mig....:( beklagar

• Themro

Är helt inställd på att det är ett missfall, ska kolla på måndag och få det bekräftat. Känns under omständigheterna ändå okej på något sätt nu. Tack för svaret!

• Elm96
    Themro skrev 2017-06-24 17:14:37 följande:

Är helt inställd på att det är ett missfall, ska kolla på måndag och få det bekräftat. Känns under omständigheterna ändå okej på något sätt nu. Tack för svaret!

Ja det finns ju tyvärr inget man kan göra för att förhindra det :( jag är själv i v7 nu och det är samma vecka som mitt missfall skedde i förra gången så den här veckan komma jag gå på tå. Det går vägen för dig nästa gång ska du se!!
  • Sa17

Det är säkrast att vara förberedd på det värsta. Jag är i en liknande situation och försöker motivera mig med att om man får ett så tidigt missfall är det ett barn som skulle blivit sjuk eller på annat sätt inte kunnat leva. Håller tummarna för ett mirakel och är det missfall hoppas jag att du inte behöver vänta länge på ett plus igen. Kram

• Themro

Hej! Och tack för er pepp! Jag fick konstaterat förra veckan att det var ett komplett missfall, det var givetvis tungt att få höra men vad jag väntade mig. Nu är vi inställda på att försöka igen! Väntar på att ägglossningen ska komma igång igen :)

Svar på tråden Missfall vecka sju?