• Dodde18

    Sjuk innan resa!

    Hej!

    Om 1 vecka åker jag med mina vänner till Mallorca på festresa. Men tyvärr så har jag blivigt sjuk. Jag har väldigt ont i huvudet, jätte ont i halsen och hög feber som kommer och går.

    Jag har ingen ork att gå upp ur sägen då jag känner mig väldigt hängig. Jag tror knappast att jag kommer bli frisk tills vi åker. Jag ska till vårdcentralen på måndag, men vad krävs för att jag ska kunna få pengarna tillbaka om jag inte kan resa?

  • Svar på tråden Sjuk innan resa!
  • Jellosun
    Dodde18 skrev 2017-06-24 12:18:39 följande:

    Hej!

    Om 1 vecka åker jag med mina vänner till Mallorca på festresa. Men tyvärr så har jag blivigt sjuk. Jag har väldigt ont i huvudet, jätte ont i halsen och hög feber som kommer och går.

    Jag har ingen ork att gå upp ur sägen då jag känner mig väldigt hängig. Jag tror knappast att jag kommer bli frisk tills vi åker. Jag ska till vårdcentralen på måndag, men vad krävs för att jag ska kunna få pengarna tillbaka om jag inte kan resa?


    Åk och kurera dig på plats med whiskey, havsrätter, vis poolen eller vad du nu vill.

    Du lär inte va lika svag vid avgång.

    Res och gör resan till din så kan dina vänner göra sin grej.

    Som svar på din fråga. Ring resebyråns kundtjänst.
  • Vickan I

    På en vecka hinner du säkert bli bättre. Men som ovan sade. Kontakta resebolaget. Det kan skilja sig mellan olika företag och även olika bokningar vilka regler och garantier som gäller. Dock brukar standard för sjukdomsfall vara ett nära förestående läkarintyg. Dvs att en läkare precis dagarna innan resan skriver ett intyg att du inte "bör/kan" resa med förklaring varför.

Svar på tråden Sjuk innan resa!