• Soppan88

Grannar!

För en tid sedan fick jag anledning att misstänka att en av mina grannar tror att jag ringt polis och/eller socialtjänsten på henne ang hennes son. Detta är jag helt oskyldig till, och jag har inte brytt mig alls om hon trott det eller inte.

MEN, nu har jag helt plötsligt fått en anmälan ang brister i min djurhållning. Att min hund ska vara ensam mycket och då skälla och yla konstant från att jag går tills jag kommer hem. Att jag "jobbar dagtid och är borta mkt på kvällarna", jag jobbar 7 dygn/mån och då är alltid min partner med hunden eller så har jag hundvakt. Hunden är snart 11år, har ALDRIG haft separationsångest och jag har aldrig hört honom då han varit ensam, klart han skäller till om han hör andra hundar osv, men inget mer än så. Hemma är jag i princip varje kväll då jag har en son på 6 år som går och lägger sig 19-19:30.

Jag är så ARG, det värsta jag vet är bli oskyldigt anklagad och är nu anmäld på bara LÖGNER.

Har pratat med en del andra grannar som bekräftar att min hund inte alls skäller och ylar när jag inte är hemma.

Nu är ju anmälan gjord anonymt och det är nog den som är gjord på henne med så skulle jag konfrontera henne ang detta så är det ju rätt sannolikt att hon nekar och samtidigt inte tror mig när jag säger att jag är oskyldig till det hon tror att jag gjort.

Vi har typ aldrig pratat eller ens hejat så vi har absolut ingen relation what so ever och gör en person såhär bara för ngt de tror, vad mer kan hända....

Alla jag pratat med ang detta tycker att jag inte ska bry mig om det, men det gnager i mig som fan!

• Svar på tråden Grannar!
  • Anonym (Fast va)

Fast du tror ju också bara.

Du vet inte att hon tror att du gjort anmälan mot henne, du tror det.

Du vet inte att hon anmält dig, men du tror det.

• Soppan88

Ja, men jag har verkligen inga ovänner, alls över huvud taget. Jag har gått och frågat flera andra grannar om de upplever det som står i anmälan.

Tiden anmälan kom stämmer väldigt bra överens med när jag fick veta att hon förmodligen valt ut mig som syndabock. Kan inte komma på någon som skulle vilja anmäla mig och dessutom hitta på lögner. Så ja, visst jag tror, men det är inte svårt att räkna ut.

• Anonym (jag vet)

Fattar precis. När man vet att det inte är något problem men man blir anmäld ändå. Det bara gnager..... men tyvärr kan jag inte komma på annan tröst än att det ger med sig med tiden om det inte händer något mer.
    Bara att man måste stå och försvara sig mot en myndighetsperson fast man inte gjort något
    Hon har gett sig på och hittat den hon tror är skyldig och försöker ge igenom med samma mynt, men det drabbar en oskyldig. 
    Hon har säkert samma känslor som du. (Oavsett om hon är "skyldig" till det hon är anklagad för eller inte. Även om en anmälan är rätt så känns det aldrig så för den som drabbas)

Det enda du kan göra är att släppa det. Hon kommer aldrig att erkänna(om det är hon). I sämsta fall har ni en riktig gnällkärring i området som har anmält er båda två! Det är inte värt att trappa upp eländet genom att gå i försvar eller skälla ut någon. Om du vet att du sköter dig så håll fast vid den tanken och försök släppa det andra.
    Aaandas....och släääpp....

• Soppan88

Ja, alltså det är sjukt jobbigt! Men samtidigt känns det så hemskt att hon går och tycker illa om mig för något som inte är sant, ibörjan brydde jag mig inte eftersom jag bara trodde att hon misstänkte mig men den här anmälan känns som en bekräftelse. Jag gillar inte när folk tycker illa om mig så det gnager otroligt och jag skulle vilja säga till henne att det inte är jag men jag vet inte hur, känns inte som att hon skulle tro mig. Är hon tillräckligt arg för att göra en påhittad anmälan så..

• Anonym (Hmm.)

Eller så kan det ju helt enkelt vara så att det är samma person som anmält er båda? Är det någon som gjort en anonym anmälan kommer ju inte den personen erkänna vid en eventuell konfrontation direkt...

Att "ingen hört något" betyder ju absolut ingenting. Folk är i allmänhet konflikträdda och vill inte stöta sig med siina grannar..... Det finns hundar i mitt samhälle som skäller mer eller mindre konstant och nyligen gjorde en person ett offentligt inlägg om detta på en grupp på fb och trots att "alla" egentligen håller med så lät det ju inte så där precis...

• Soppan88

Fast, nu är det ju så att jag faktiskt vet vem som anmält henne och det är ingen som har något alls med mig att göra men hen valde ju att vara anonym så jag kan ju inte direkt tala om det för henne heller. Och nej, jag känner min hund, vi har hållit ihop i snart 11år och han skulle aldrig ens orka skälla hela dagarna och yla kan han knappt. Jag vet att han skäller ibland, men då finns det alltid anledning. Men sedan finns det mer i anmälan som enbart är lögner, hur jag jobbar och är hemma osv, så det är ju verkligen någon som vill jävlas. Jag kan inte minnas en enda kväll som jag inte varit hemma och min hund varit ensam. Så ja..

• Anna74a

Fråga personen helt lugnt ifall det är hon som har anmält dig.
    Att du har frågat andra grannar om hunden och så.
    Är det hon så förstår du nog det ganska fort även om hon nekar.

• Soppan88

Ja, jag vill konfrontera henne, tala om för henne att det inte är mig hon ska vara arg på. Att hon utför sin hämndaktion till fel person. Inte för att jag tycker att någon ska hämnas, men hon har ju tydligen blivit upprörd, vilket är förståeligt vare sig anmälan mot henne var rätt eller ej.

Jag tror att jag måste konfrontera henne, på något vis. Ena stunden känner jag mig arg, men det går över fort. Vill inte vara upprörd när jag pratar med henne för jag vill ju bara reda ut det här men risken finns att hon har ilska. HATAR DRAMA, fy fan..

• Virriga Vera
    Soppan88 skrev 2017-06-25 00:14:04 följande:

Ja, jag vill konfrontera henne, tala om för henne att det inte är mig hon ska vara arg på. Att hon utför sin hämndaktion till fel person. Inte för att jag tycker att någon ska hämnas, men hon har ju tydligen blivit upprörd, vilket är förståeligt vare sig anmälan mot henne var rätt eller ej.

Jag tror att jag måste konfrontera henne, på något vis. Ena stunden känner jag mig arg, men det går över fort. Vill inte vara upprörd när jag pratar med henne för jag vill ju bara reda ut det här men risken finns att hon har ilska. HATAR DRAMA, fy fan..

Om du hatar drama, skapa inget då. Strunta i det. Du vet vad som är sant och då finns det ju ingen substans i anmälningen och då kommer det att läggas ner.
  • Soppan88

Nej jag vet, jag är inte ett dugg orolig för anmälan och jag vill inte skapa något drama.

Men hon kommer ju inte sluta misstänka mig om jag inte säger något?

• Virriga Vera
    Soppan88 skrev 2017-06-25 08:47:52 följande:

Nej jag vet, jag är inte ett dugg orolig för anmälan och jag vill inte skapa något drama.

Men hon kommer ju inte sluta misstänka mig om jag inte säger något?

Kommer hon att tro dig om du försöker berätta?

Svar på tråden Grannar!