• halfbaked

Lång tid att bli gravid med ettan - hur gick det med tvåan?

Som rubriken ovan. Tog 14 månader med dottern och använde äl-stickor hela den tiden, hade ej gått på p-piller innan och missade inte en ägglossning . Inte superlång tid men ändå...

Hon är nu 10 månader och vi ska nog börja försöka igen till hösten. Hur gick det för er andra som fick kämpa över året med ettan?

• Svar på tråden Lång tid att bli gravid med ettan - hur gick det med tvåan?
  • Arya S

Första barnet tog drygt ett år. Andra barnet blev till på första försöket. Så det är 17 månader mellan dem...

• Anonym (kanske ej så lång tid)

7 månader med första (34 år) och fyra månader med andra (37 år).

• Carambolan

Första tog 12 månader och andra 10 månader. Efter det tog det fart och jag blev gravid en gång trots p-piller (abort) och senare två gånger på första försöker (ett missfall, ett barn).

• Anonym (3-24)

första tog 2 år från vi bestämde oss tills vi fick plus på stickan, var 29 år vid förlossningen.
    andra tog nog ca 3mån från vi bestämde oss (=körde utan preventivmedel) tills vi fick plus på stickan :) var 32 år vid förlossningen.

• oONinniOo

Sitter lite med samma funderingar. Ettan tog 17 månader från pillerstopp, samt genomgången utredning. Tog ut hormonspiralen i januari i år och än så länge har inget plus velat stanna kvar.

• halfbaked
    Arya S skrev 2017-06-24 23:03:20 följande:

Första barnet tog drygt ett år. Andra barnet blev till på första försöket. Så det är 17 månader mellan dem...

Åh vad härligt att höra! Hoppas det blir så för oss med och kul med syskon så nära! Hade ni koll på äl och så med första?
  • halfbaked
    Carambolan skrev 2017-06-25 07:17:18 följande:

Första tog 12 månader och andra 10 månader. Efter det tog det fart och jag blev gravid en gång trots p-piller (abort) och senare två gånger på första försöker (ett missfall, ett barn).

Men så skumt att det kan bli så! Samma pappa?
  • halfbaked
    Anonym (3-24) skrev 2017-06-25 07:19:52 följande:

första tog 2 år från vi bestämde oss tills vi fick plus på stickan, var 29 år vid förlossningen.

andra tog nog ca 3mån från vi bestämde oss (=körde utan preventivmedel) tills vi fick plus på stickan :) var 32 år vid förlossningen.

Skönt att höra att det kan gå så bra! Samma pappa?
  • halfbaked
    oONinniOo skrev 2017-06-25 08:19:06 följande:

Sitter lite med samma funderingar. Ettan tog 17 månader från pillerstopp, samt genomgången utredning. Tog ut hormonspiralen i januari i år och än så länge har inget plus velat stanna kvar.

Hur gammal är ettan nu? det är så tungt när det tar tid :-/ får lite ångest över att vi snart ska ge oss in i det igen och även om det var nyss vi kämpade på känns det som att det kommer gå snabbare denna gång! Man har liksom redan "glömt bort" hur jädra jobbigt det var
  • Anonym (Andra försöket)

Innan vi fick vårat första barn försökte vi i ca 4 år, fick ett missfall under den tiden men annars hände ingenting och vi fick tillslut hjälp via ivf som tog sig på första försöket.

I början på våren bestämde vi oss för att börja försöka igen och eftersom att jag inte ville fästa i det där tråkiga och stressiga som lätt blir när man bara ska "göra barn" så ringde till ivfkliniken direkt då vi har ett embryo i frysen. Min envisa man tyckte att vi kunde försöka lite själva först och tur att jag gav med mig, plussade den 3/6 och är i v 8 nu ????

Svar på tråden Lång tid att bli gravid med ettan - hur gick det med tvåan?