• Anonym (rad)

Han VILLE vara otrogen

Hej,
    Alltså jag vet inte vad jag ska känna eller göra. Efter denna midsommarhelg där jag och sambon blivit bortbjudna på fest har allt förändrats.
    Han fick snabbt bra kontakt med en tjej och där var uppenbart att det var en flirtig stämning mellan dem (Ni vet, en sån där om det var två singlar hade man typ hoppats att dem skulle gå hem ihop). Jag är rätt sotis av mig så försökte på ett subtilt sätt ta mig in i konversationen.
    Vi satt i en badtunna och med flit drog jag min fot efter min sambos ben och märker att han och tjejen sitter och tåflörtar. Jag blir irriterad och går därifrån. Min sambo märker inget och sitter kvar ytterligare och snackar länge med tjejen.
    När vi väl pratar med varandra senare är jag så förbannat så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Min sambo blir också arg och det hela slutar med att han ringer sin kompis och åker från festen.
    Vi messar lite under natten och försöker lite halv reda ut det hela. Det går sådär.
    När jag kommer hem dagen efter pratar vi ut och han känner absolut inte att han gjort något då han inte alls känner igen sig i att ha suttit och flörtat med den här tjejen. Det är liksom mina problem och min svartsjuka får stå för mig.
    Jag ber om ursäkt, men det var så jag upplevde det.

Min kusin ringer dagen efter och vill träffas på en kopp te. Och jag blir sjukt misstänksam, det är inte likt henne. Vi träffas och hon berättar att tjejen från festen hört av sig till henne och hon har fått SJUKT flörtiga snaps från min sambo.
    Han vill att dem ska ha sex. Han vill att dem ska göra slut med sina respektive och bli tillsammans, ELLER bara göra saker i smyg. Tjejen hade väl tyckt att det var trevligt och lite kul sådär i början att få lite uppmärksamhet men tyckte han blev jobbig och på och slutade svara när det eskalerade och han började med sina sexinviter.
    Och jag är i spillror. Så sjukt ledsen över detta beteende som jag faktiskt inte trodde om honom.
    Det ska väl tilläggas att min kille har problem med alkoholen och han har varit otrogen i sitt tidigare förhållande. Och under den nämnda natten var han hyfsat berusad (vilket inte är till hans försvar!)
    Jag är inte så stor i alkoholen överlag så kan ärligt säga att det inte var den som talade i helgen.
    Och nu står jag här och vet varken in eller ut. Någonstans vill jag tänka att "men dem gjorde ju inget" för att sedan veta att hade den där tjejen varit "på", hade situationen nog varit en helt annan. Jag sa det till min kille, men han hävdar bestämt att han aldrig hade tagit det vidare, trots att det var han som insisterade på det.
    Jag känner mig helt lost. Jag älskar verkligen min kille, när han inte dricker och vi umgås har vi roligt och trivs otroligt bra tillsammans, och jag har så svårt att tänka mig ett liv utan honom.
    Han är också superledsen och vill att jag ska komma tillbaka och att han skäms och skulle göra vad som helst för att jag ska lita på honom igen.  

Ursäkta värsta dramaboken!
    MEN vad fasen ska jag göra???

• Svar på tråden Han VILLE vara otrogen
  • Anonym (nej)

Haha, vadå, skickade han alla meddelanden när han var berusad också? Som att man förlorar allt vett när man dricker? blir en annan person? Det är fortfarande Han som pratar, även om han är berusad.

Tycker du ska dumpa och gå vidare, han verkar sakna saker som iaf jag anser vara extremt viktiga för ett förhållande:
    1. Han är INTE lojal, han har varit otrogen förut och vill vara det igen, han skrev själv att han VILL DUMPA DIG till denna "flört"
    2. Han har mage att flörta med andra FRAMFÖR DIG! 0 respekt för dig, med andra ord.

Varför vill du vara kvar med denna man? för att du är kär? Han är bara ledsen för att du kom på honom, inte för det han gjort. Vem som helst kan ljuga, speciellt en som har det i bagaget. 
    Det finns många problemfria män, varför hålla fast vid en som inte ens verkar respektera dig?

• Anonym (Bbw)

Hade det varit min partner så hade jag inte tvekat en sekund. Enkel biljett ut genom ytterdörren är det som gäller. Jag skulle hellre leva ensam resten av livet än att leva med en man som inte visar det minsta respekt/kärlek till mig eller vårt förhållande.

• Anonym (...)

Han satt och flörtade helt öppet med en annan tjej när du var bredvid. Gick så långt att han tåflörtade med henne, när ni alla tre satt i samma badtunna! Jag måste säga att jag, personligen, hade blivit mer kränkt av det beteendet, än av en partner som gått hela vägen under en blöt kväll på krogen när jag inte var med. Det är en sådan respektlöshet i det beteendet. Och han var otrogen i sitt förra förhållande. Låter som en sådan man som alltid har flera bollar i luften. Att förlåta otrohet om det är en engångsföreteelse är en sak. Men det här låter snarare som någon som ständigt tänjer på gränserna för att se vad han kan komma undan med. Och ju längre du stannar, desto mer känslomässigt bunden kommer du att bli till honom, desto svårare kommer det att vara för dig att lämna. Så gå nu.  

• Anonym (Missie)

Jag tycker du ska säga "hejdå och lycka till med den inställningen...!"

Att flirta och fysiskt hålla på med en annan framför den man är tillsammans med är oavsett grad av fylla så lågt så jag hade inte tagit tillbaka idioten om han så slickat mina skosulor.

• Anonym (Missie)

Och sen: Var glad att din kusin/släkt är måna om dig och faktiskt berättar för dig vad som pågår, många hade kanske inte sagt något "för man vill inte lägga sig i".

Du har svart på vitt att detta är en skitstövel, om du vill försöka leva med honom är ditt val men det finns väl inte mycket som förstör en människa mer än att leva med någon som inte är lojal eller pålitlig för fem öre.

Är det så här redan nu vill jag inte tänka på hur det blir under småbarnsåren när du kanske inte orkar/vill ha sex jämt och han kommer att ta varje dag utan som ursäkt för att flirta med andra.

Varför välja att bli bedragen, bitter och lämnad liksom, är det det livet du vill ha?

• MrFlex

Lämna honom. Han är respektlös, oärlig och kan inte älska dig. Han stannar troligtvis bara kvar hos dig tills han hittar någon annan i vilket fall som helst.

• Anonym (Sanna)

Men fy, så otroligt respektlöst av honom!

Har svårt att tro att du kommer att bli lycklig med ett sådant svin till man. Lämna nu, med hedern i behåll!

• molly11

Spelar ingen roll att han hävdar att han inte skulle tagit det vidare. Skadan är redan skedd. I min värld så har han redan varit otrogen. Flirtat, skickat sexinviter och till och med erbjudit sig att lämna dig.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Missie) skrev 2017-06-26 08:39:22 följande:
    Jag tycker du ska säga "hejdå och lycka till med den inställningen...!"

Att flirta och fysiskt hålla på med en annan framför den man är tillsammans med är oavsett grad av fylla så lågt så jag hade inte tagit tillbaka idioten om han så slickat mina skosulor.
    Håller med.
  • Anonym (Tjejkompisen)

Om han nu blir så konstig när han dricker och han vet om det, varför dricker han då alls? Samtidigt som andra attraktiva tjejer är i närheten? Beslutet att dricka tar han ju när han är nykter. Så det låter som att han ville vara otrogen. Av någon anledning. Vill han inte det borde han inte dricka.

• Anonym (Nopp)

Efter det här så hade jag varken haft nån tillit eller respekt kvar. Alltså hade relationen vart dömd.

• Anonym (Fylletratt)

Jag har också alkoholproblem och är nykter idag och känner igen beteendet. Väldigt vanligt med alkoholbekymmer och den ständiga jakten på kikar efter uppmärksamhet och spänning. Jag har pajat ett par förhållande tack vare mina bekymmer. Försök att få din partner att ta tag i sitt alkoholproblem är mitt tips.

• Anonym (K)

Alltså, dumpa. Annars sitter du fast med skithögen om 10 år och längtar ut från förhållandet men kan inte pga barn. Typ :) Man har bara ett liv som är kort, slösa inte det på en sån idiot som inte ens respekterar dig.

• Anonym (mmm)

Han kommer vara sådan i framtiden också. Du vet ju redan att han var otrogen i ett förra förhållande, han har problem med alkoholen och nu gick han inte hela vägen men hade kanske gjort det om han fick möjlighet. 

Om ni fortsätter ihop kommer du alltid undra över vad han gör, om han flirtar med andra osv. 

• Anonym (mmm)

Han skrev alltså till henne att han ville han och hon skulle göra slut med sina respektive? 
    Där har du ju svaret på hur han är. Kan du leva med att ha en partner som slänger ur sig sånt så fort han ser en snygg tjej och har druckit lite?

Svar på tråden Han VILLE vara otrogen