• Anonym (M-kupa)

Så jävla trött på mina skitstora bröst!!

Har 85M. Vem fan har ens så stora bröst?! Känner mig som ett freak, inte minst när jag ska köpa bh eller bikini.

Diskussionsunderlag: Är vi fler?

• Svar på tråden Så jävla trött på mina skitstora bröst!!
  • LauraPalmer

Jag lider med dig. Mina bröst är inte lika stora som dina men tillräckligt stora för att ställa till med problem att hitta bh, badkläder och kläder som passar.

Jag har funderat länge på att göra en förminskning men jag är så jäkla rädd för att få komplikationer.  

• Anonym (G-kupa)

Jag har g-kupa, jag älskar mina bröst...
    Har du värk i rygg pga storleken? Tycker det är fint med stora bröst :)

• Anonym (Hilli)
    LauraPalmer skrev 2017-06-26 16:22:13 följande:

Jag lider med dig. Mina bröst är inte lika stora som dina men tillräckligt stora för att ställa till med problem att hitta bh, badkläder och kläder som passar.

Jag har funderat länge på att göra en förminskning men jag är så jäkla rädd för att få komplikationer.  

Jag har en nära släkting som hade jättebröst och opererade dem. Det gick superbra och det är ändå ganska länge sen, nu är man nog ännu bättre på det.

Hon gjorde det pga ryggvärk och för att minska risken för beöstcancer, som vi har i släkten. Nuförtiden vet man också att stora bröst i sig är en riskfaktor helt enkelt för att det finns mycket mer bröstvävnad och för att det kan ta längre tid att upptäcka knölar.
  • LauraPalmer
    Anonym (Hilli) skrev 2017-06-26 16:26:25 följande:
    Jag har en nära släkting som hade jättebröst och opererade dem. Det gick superbra och det är ändå ganska länge sen, nu är man nog ännu bättre på det.

Hon gjorde det pga ryggvärk och för att minska risken för beöstcancer, som vi har i släkten. Nuförtiden vet man också att stora bröst i sig är en riskfaktor helt enkelt för att det finns mycket mer bröstvävnad och för att det kan ta längre tid att upptäcka knölar.
    Jag har en vän som fick svåra infektioner och jättefula ärr. Det skrämmer mig. 

Jag har ingen riktig värk än. Jag skulle kanske våga om jag hade såna problem. För mig är problemet att jag har svårt att hitta kläder som passar. 
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (M-kupa) skrev 2017-06-26 16:17:13 följande:

Har 85M. Vem fan har ens så stora bröst?! Känner mig som ett freak, inte minst när jag ska köpa bh eller bikini.

Diskussionsunderlag: Är vi fler?

M hur många kupor finns det egentligen?
  • Anonym (öh)

85 i omkrets är ju även det ett stort mått. Du behöver kanske gå ner i vikt?

• Anonym (Ja du)
    LauraPalmer skrev 2017-06-26 16:33:13 följande:
    Jag har en vän som fick svåra infektioner och jättefula ärr. Det skrämmer mig. 

Jag har ingen riktig värk än. Jag skulle kanske våga om jag hade såna problem. För mig är problemet att jag har svårt att hitta kläder som passar. 
    Du kanske ska börja träna om du inte redan gör det det lär hjälpa?
    blir inte brösten mindre av träning eller är det fel?
  • Anonym (Olof)
    Anonym (öh) skrev 2017-06-26 17:08:22 följande:

Men 85 är ju helt normalt. Särskilt på en lite längre kvinna.
  • Anonym (Gurkan)
    Anonym (öh) skrev 2017-06-26 17:08:22 följande:

Du verkar ha noll koll.

85 under bysten kan man lätt ha om man är en helt vanlig storlek 38 som jag är.
  • LauraPalmer
    Anonym (Ja du) skrev 2017-06-26 17:09:04 följande:
    Du kanske ska börja träna om du inte redan gör det det lär hjälpa?
    blir inte brösten mindre av träning eller är det fel?
    Träning hjälper inte mig. Jag har gått ner rätt mycket i vikt nu, men brösten är lika stora. Det är bara omkretsen runt under brösten som har minskat. 
Svar på tråden Så jävla trött på mina skitstora bröst!!