• Sommargrodan

Gravid v 7. När ultraljud? Brun flytning

När gör man första ultraljud? Vet att det kan variera, bor i Dalarna. Någon som haft brun flytning utan att det var något fel? Jag hade en liten ljusbrun i torsdags men blev sedan normalt igen. Ska på första barnmorska besöket på fredag. Kan man be om/betala för att få göra tidigt ultraljud?

• Svar på tråden Gravid v 7. När ultraljud? Brun flytning
  • Jag är bara jag

RUL är v.18-20. UL innan dess görs bara om man gör det av andra skäl. VUL går göra v.9 för stensäkert besked så det kan du boka privat. Oro för missfall är i de flesta landsting inget godtagbart skäl tyvärr. Lite bruna flytningar är inget pågående m.f i alla fall och ofta ofarligt.

• AK78

Har haft bruna, rosa och ljusröda. Även blött färskt blod efter sex. Fostret har levt. Men jag har varit oerhört orolig! Det blir man...

• Carambolan

Ultraljud görs i vecka 18-20. Är du äldre än 35 finns möjlighet att göra ett i veckan 11-13 också (KUB). Blödningar är normalt och i regel inget man får extra ultraljud för, men du kan absolut betala för ett besök utöver mödravårdsprogrammet om du känner dig orolig.

• Kortspel

Jag bor visserligen i Stockholm men jag gjorde ett privat ultraljud i v7 och fick betala det själv. Och angående dom bruna flytningarna sa en barnmorska till mig att man kan få det om man t.ex haft sex dagen innan/strax innan. Så en liten brun flytning tror jag inte att du behöver oroa dig för :)

Svar på tråden Gravid v 7. När ultraljud? Brun flytning