• Anonym (Velig)

Terrasspool eller riktig pool?

Vi funderar på att skaffa pool men har ont om plats så den kommer ta i stort sett hela trädgården. Så då funderar vi på terrasspool i stället.

Fördelen tror jag är att den är lättare att hålla uppvärmd så att man kan använda den även när det inte är så bra väder. Och såklart tar mindre plats. Kanske billigare.

Ni som har pool, tror ni barnen skulle tycka den var löjligt liten och dissa den?

Ni som har terrasspool, hur mycket använder ni den? Barn och vuxna? Vilken ålder?

Kan säga att vi inte har cykelavstånd till badplats och nästan ingen vi känner har pool.

• Svar på tråden Terrasspool eller riktig pool?
  • Tihi

Vad är en terrasspool? Är det ett spa (bubbelpool) för 4-6 personer du menar?

• Anonym (Velig)
    Dixie skrev 2017-06-26 22:52:46 följande:

Hur gamla är barnen?

Barnen är mellan 5 och 14 nu. Men dom blir ju äldre.
  • Anonym (Velig)
    Tihi skrev 2017-06-26 23:07:50 följande:

Vad är en terrasspool? Är det ett spa (bubbelpool) för 4-6 personer du menar?

Tror det är som en bubbelpool för 6-12 personer fast utan bubblor. Isolerad så att man kan ha varmt vatten. Vill ha det så varmt att man även kan bada på kvällen men ändå så kallt att det känns svalkande mitt på dagen så runt 30 grader kanske är lagom men jag kan tänka mig att man under vår och höst vill höja mer. Tror man kan använda den på vintern också men det känner jag mig inte så intresserad av.
  • Anonym (Velig)

Ingen med erfarenhet?

Svar på tråden Terrasspool eller riktig pool?