• Anonym (Apatisk, omitiverad)

Sertralin apatisk

Jag börjar misstänka en sak. Jag har tidigare tagit citalopram mot depression vilket fungerat utmärkt. Det senaste åren har jag dock istället blivit mer deprimerad med dem och levt i en bubbla. Jag har inte orkat någpnting och knappt klarat av att städa hemma. detta tolkar läkaten som en depression som ska behandlas kraftigare. ha provat fluoxetin, sertralin och alla har gjort samma sak: trött, deppig, apatisk och en känsla av att inte ha någon motivation alls!!! Jag kommer nu sänka min sertralin som. jag har just nu. Jag undrar om detta hänt någon anman här???? och om ni slutat med ssri, har ni blivit et själva igen?

• Svar på tråden Sertralin apatisk
  • Anonym (mmm)

Hur stark dos tar du? Jag har en son som äter sertralin men vad jag förstår har han aldrig tagit så stor dos som man "kan" ta. Men de här medicinerna dövar ju lite så klart, så inte så konstigt om du känner dig lite apatisk. 

Min son håller på att trappa ner nu under sommaren så jag är också intresserad av hur det kommer påverka. Han sa själv ifrån till läkaren att han inte ville ta mer medicin, att det inte kändes "rätt" så vi håller tummarna för att det här är rätt beslut för honom.

• Anonym (Apatisk, omitiverad)

Jag har tagit 125 mg men har idag sänkt till 75mg. får panik över att inte komma igång och kunna göra någonting här hemma. Känner mig så hemsk som inte gör vad jag borde men jag är som fastklistrad! Håller tummarna för din son!!

• Anonym (Hepp)

Fråga din läkare om du kan äta magnesiumtillskott samtidigt som SSRI. Ger energi.

• Anonym (A)

Jag vet att man blir bra igen. Det tar tid för hjärnan, att återställa sig. Googla Surviving Antideppressant..

Svar på tråden Sertralin apatisk