• asdwqa

namnbyte för resa

Hej det är så att jag och min partnern har bokat en resa som står på min partern och priset på resan kostade 7000-8000 kronor som blir ca 15-16000 kronor sammanlagt. Och jag undrar mest, om min partnern gör ett namnbyte med mig utan att jag vet om det och jag har betalat för min del, vad för brott är det då? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-27 11:28
    partner*

• Svar på tråden namnbyte för resa
  • Dixie

Hur menar du, din partner har bytt namn på biljetten till någonannans namn?

• Ekonom10

Ni har bokat en resa med er båda namngivna som resenärer. Sen har han bytt ut ditt namn till någon annans? Men du har betalt din del?

• Ospri

Ja om vi tar det som tex, min partnern är huvudpersonen för resan men jag har betalat för min del och han betalade för sin del, kan han ändra mitt namn utan att jag vet om det? Om det händer vad kan jag göra då? Anmäla för bedrägeri eller vad?

• Dixie
    Ospri skrev 2017-06-27 23:01:23 följande:

Ja om vi tar det som tex, min partnern är huvudpersonen för resan men jag har betalat för min del och han betalade för sin del, kan han ändra mitt namn utan att jag vet om det? Om det händer vad kan jag göra då? Anmäla för bedrägeri eller vad?

Om han har bokat resan kan han ju ändra bokningen - det kan ju inte vara ett bedrägeri.... vems namn har han ändrat till?

Du får väl be om dina pengar tillbaka om det nu är någonannan som ska åka....
  • Jesper f
    Ospri skrev 2017-06-27 23:01:23 följande:

Kan knappas anmäla för bedrägeri, ens om ts kan bevisa betalningen... Kan bara hävda att det är en gåva - och hur ska TS motbevia det?

Ändra namn kan personen som är huvudbokare och som står på bokningen, göra utan att medressenär kan göra något åt det.
  • Gabriella 009

Prata med resebyrån, har Du kvitto på att Du har betalt ? annars låt det bli en läxa för livet, lita inte på någon, spara alla kvitton. Lycka till

• Ospri1
    Gabriella 009 skrev 2017-06-28 09:59:23 följande:

Prata med resebyrån, har Du kvitto på att Du har betalt ? annars låt det bli en läxa för livet, lita inte på någon, spara alla kvitton. Lycka till

Ja jG har alla mina kvitton på det.
  • Dixie
    Ospri1 skrev 2017-06-28 14:13:33 följande:

Ja jG har alla mina kvitton på det.

Men vems namn har han ändrat till och varför har han gjort det?!
Svar på tråden namnbyte för resa