Redo? Hur tänker ni.
Hej därute!
Jag och min fästman har sen lite mer än ett år tillbaka pratat om barn och framtiden. Båda vill ha, båda längtar. Vi flyttade till hus i januari, men med en övervåning som är i behov av renovering och byggnation innan det är beboeligt (nedervåning är på cirka 56 kvm) .
Vi båda har jobb, han är egenföretagare och jag kommer om drygt 4 månader ha fast anställning.
Men, to the point. Ingen av oss har någon jättehög lön, samt oroar jag mig om vi verkligen har plats innan vi har renoverat övervåningen. Klarar man sig på 56 kvm?
Oro nummer två är att jag inte riktigt vet hur nuverande arbetsplats kommer att ta en eventuell graviditet. Till nästa år är väl tanken att jag ska få steppa up och ta mer ansvar (något jag redan börjat med nu) för själva företaget. Vet att det är bra om man kan jobba så länge som möjligt för att höja föräldrapenningen.
Men som det är nu känns det som att vi bara går och väntar på rätt tillfälle. Han brukar skojja och prata om barn själv. Har varit utan skydd sen i januari pga smärtor och kramper till och från av olika preventivmedel. När jag började prata om att sätta in en ny spiral började han ifrågasätta varför, men sa att om jag ville det så fick jag väl göra så.
Hur som haver, NÄR vet man att man är redo/beredd ? Just nu tävlar och tränar jag mycket med hundarna, men det är något jag kan pausa vilket skulle spara in en del pengar på.
Skall tilläggas att jag är 24 och han är 26. Varit ihop i 2 ½ år.