• Äldre 27 Jun 17:06
    5151 visningar
    3 svar
    3
    5151

    Utredning efter sena missfall

    Vi har nu varit med om vårt andra missade abortion. Första konstaterades i vecka 20 fostret dött sen v 13 (gjorde kub test v 12 där allt såg bra ut)

    Andra konstaterad i v 24 fostret dött sedan vecka 20/21. Där även rutin ultraljud gjort två gånger då första gången kunde man inte se hjärtat ordentligt men allt såg bra ut andra kontrollen v 20

    Har inte haft några tecken som blödning, ont mm

    Några fler som varit med om liknande och sedan gjort en utredning? Har inte fått svar varför de hänt och en utredning ska starta nu

    Hur har er utredning gått till? Har ni fått några besked? Någon som lyckats skaffa barn efter fler sena missfall/ma?

  • Svar på tråden Utredning efter sena missfall
  • Äldre 18 Sep 19:19
    #1

    Så ledsamt är det! All styrka till er!

    Jag har fyra sena i bagaget... efter att först ha fått två friska barn. Under de senaste 2, 5 åren har vi förlorat fyra barn i v. 14,19,23 och 17. En utredning gjordes efter tredje gången men den visade bara ytterst små proppar på moderkakan och att den också var för liten. Man hittade också en ana-antikropp. Antikroppen utreddes av rematologiska avdelningen på US Linköping men man tror inte att det har påverkat.

    Inför sista gången behandlades jag med trombyl från + och sedan innohepp från v 8 men det blev ändå ett MA som konstaterades för en månad sen.

    Vad har de sagt till er? Blir det någon typ av utredning eller hur tänker de?

  • Äldre 27 Oct 11:32
    #2

    Tråkigt att höra????

    Vi är gravida igen (inte planerat) och har blivit insatta på trombyl from v 6+ då jag hade en liten ökad risk för blodproppar och nu väntar vi på att få komma tillbaka till sjukhuset för provsvar på kromosom avvikelser men vi ska inte dit förren om två veckor.

    Så vi får väl se hur denna graviditet slutar har inte för höga förhoppningar i dagsläget...

  • Mon 24 Aug 2020 23:12
    #3
    Cll2017 skrev 2017-10-27 11:32:03 följande:

    Tråkigt att höra????

    Vi är gravida igen (inte planerat) och har blivit insatta på trombyl from v 6+ då jag hade en liten ökad risk för blodproppar och nu väntar vi på att få komma tillbaka till sjukhuset för provsvar på kromosom avvikelser men vi ska inte dit förren om två veckor.

    Så vi får väl se hur denna graviditet slutar har inte för höga förhoppningar i dagsläget...


    Hej, vet att tråden är gammal men tänkte fråga hur gick det för dig tredje graviditeten? Har själv precis gått igenom mitt andra sena MA i rad och har sen tidigare två barn med komplikationsfria graviditeter, för min del hittades bakterier i moderkakan första gången och väntar svar från mitt senaste MA. Tycker inte man läser så mkt om sena MA så undrar om du fick veta orsak å om du gjorde något annorlunda om den tredje graviditeten gick vägen?
Svar på tråden Utredning efter sena missfall