• Maria28

Gravid på Ekerö?

Hej!

Är relativt nyinflyttad på Ekerö/Färingsö, gravid i snart 4e månaden (bf i januari) och känner typ INGEN här.. Är 28 år, jobbar heltid, och skulle gärna komma i kontakt med er tjejer som är oxå är gravida och ev en kommande mammagrupp, så man har nån att hänga lite med sen när man är föräldraledig..

Såklart även trevligt att lära känna dig/er som inte är gravida oxå, men det blir ju såklart mycket fokus på barn, barngrejer osv just nu :)

Kramar!

• Svar på tråden Gravid på Ekerö?
  • Anonym (Utflyttad)
    Maria28 skrev 2017-06-28 09:00:54 följande:

Hej!

Är relativt nyinflyttad på Ekerö/Färingsö, gravid i snart 4e månaden (bf i januari) och känner typ INGEN här.. Är 28 år, jobbar heltid, och skulle gärna komma i kontakt med er tjejer som är oxå är gravida och ev en kommande mammagrupp, så man har nån att hänga lite med sen när man är föräldraledig..

Såklart även trevligt att lära känna dig/er som inte är gravida oxå, men det blir ju såklart mycket fokus på barn, barngrejer osv just nu :)

Kramar!

Jag är uppvuxen på Färingsö. Ni har gjort ett bra val av ställe att bo när man får barn tycker jag. Idag har jag flyttat från ön till ett ställe som är ännu mer på landet. Så tyvärr kan jag inre vara med i gruppen. Men hoppas du hittar några trevliga som bor där! :)
  • Anonym (Ekeröbo)

Hej,

Jag bor ute på Ekerö och väntar tredje barnet 1/1-18. Detta blir dock en liten sladdis då syskonen är 11 och 14,5år. Själv är jag 33 år.

När har du bf?

• Maria28
    Anonym (Ekeröbo) skrev 2017-06-28 22:40:11 följande:

Hej,

Jag bor ute på Ekerö och väntar tredje barnet 1/1-18. Detta blir dock en liten sladdis då syskonen är 11 och 14,5år. Själv är jag 33 år.

När har du bf?

Hej! :)

Grattis och vad kul med en till ö-bo! :)

Jag har bf den 3/1, det blir första barnet för oss. Var du med i någon mammagrupp med de andra två barnen?
  • Anonym (Mari)

Hej,

Här är en till! Jag bor på Färingsö och väntar nr 2 i slutet av november. Är just nu föräldraledig med dottern på 14 månader och är själv 30 år.

BVC brukar anordna föräldragrupper för förstföderskor som får barn ungefär samma period, du kommer få info om det direkt när din lille tittat ut. Jag hade väldigt mycket utbyte av min grupp, men tyvärr är det bara jag som väntar tillökning igen så det blir till att skapa nya kontakter till nästa gång. Är ju oavsett väldigt kul att komma ut lite med bebisarna och se lite folk!

• Maria28
    Anonym (Mari) skrev 2017-06-28 23:30:59 följande:

Hej,

Här är en till! Jag bor på Färingsö och väntar nr 2 i slutet av november. Är just nu föräldraledig med dottern på 14 månader och är själv 30 år.

BVC brukar anordna föräldragrupper för förstföderskor som får barn ungefär samma period, du kommer få info om det direkt när din lille tittat ut. Jag hade väldigt mycket utbyte av min grupp, men tyvärr är det bara jag som väntar tillökning igen så det blir till att skapa nya kontakter till nästa gång. Är ju oavsett väldigt kul att komma ut lite med bebisarna och se lite folk!

Hej!

Kul med en till färingsöbo! :) Vi håller till uppåt Kungsberga, typ.

Ok, vad bra, ja hoppas på att man hamnar i nån bra grupp. Just nu bävar jag lite inför föräldraledigheten eftersom man inte känner en kotte på ön.. Men det borde ju finnas förr i samma sits, som är hemma med bebis :)
  • Mia86a
    Maria28 skrev 2017-06-29 07:56:16 följande:

Hej!

Kul med en till färingsöbo! :) Vi håller till uppåt Kungsberga, typ.

Ok, vad bra, ja hoppas på att man hamnar i nån bra grupp. Just nu bävar jag lite inför föräldraledigheten eftersom man inte känner en kotte på ön.. Men det borde ju finnas förr i samma sits, som är hemma med bebis :)

Ok, vi bor i Skå.

Vi flyttade hit förra året så vi är också nya på ön. Men det roliga är att i föräldragruppen jag hamnade i var ALLA i samma sits, även småbarnsföräldrarna jag träffat på öppna förskolan var nya här (överlag).

Nu hängde jag bara i ekerö c på öppna förskolan och det var också där jag hade föräldragruppen så det kanske ser annorlunda ut om man får en grupp på Färingsösidan (vilket du troligtvis får).

Jag tycker inte du ska vara orolig över föräldraledigheten, bebis kommer kräva mycket tid som det är och sedan finns det flera öppna förskolor att besöka med olika upplägg som faktiskt är kanon!
  • Mia86a
    Mia86a skrev 2017-06-29 08:57:13 följande:

Ok, vi bor i Skå.

Vi flyttade hit förra året så vi är också nya på ön. Men det roliga är att i föräldragruppen jag hamnade i var ALLA i samma sits, även småbarnsföräldrarna jag träffat på öppna förskolan var nya här (överlag).

Nu hängde jag bara i ekerö c på öppna förskolan och det var också där jag hade föräldragruppen så det kanske ser annorlunda ut om man får en grupp på Färingsösidan (vilket du troligtvis får).

Jag tycker inte du ska vara orolig över föräldraledigheten, bebis kommer kräva mycket tid som det är och sedan finns det flera öppna förskolor att besöka med olika upplägg som faktiskt är kanon!

Jag är alltså samma person som Mari ovan.
  • Maria28

[quote=77795614][quote-nick]Mia86a skrev 2017-06-29 08:57:13 följande:[/quote-nick]Ok, vi bor i Skå.

Jag tycker inte du ska vara orolig över föräldraledigheten, bebis kommer kräva mycket tid som det är och sedan finns det flera öppna förskolor att besöka med olika upplägg som faktiskt är kanon! [/

Tack för infon, låter ju kanon! :) Då kommer man förhoppningsvis ha nått att göra i vintermörkret iaf, haha. Kul med så många nyinflyttade oxå.

Trivs ni bra i övrigt i Skå? Brukar stå på pendlarparkeringen där :kr

• Mia86a
    Maria28 skrev 2017-06-29 09:38:51 följande:

Tack för infon, låter ju kanon! :) Då kommer man förhoppningsvis ha nått att göra i vintermörkret iaf, haha. Kul med så många nyinflyttade oxå.

Trivs ni bra i övrigt i Skå? Brukar stå på pendlarparkeringen där :kr

Haha ja pendlarparkeringen är poppis!

Ja vi trivs jättebra! Väldigt skönt att bo i hus jämfört med lägenhet, som inte är vår grej. Och perfekt när man har småbarn att bo lite avsides men ändå med möjlighet att ta sig till butiker och stan utan för lång resväg. Sen är det guld värt att bebisen kan sova ute i vagnen utan att störas av för mycket grannar, buller osv så ja, vi trivs super här!
  • Anonym (EN)

Jag var i din sits för 8 år sen men fick en föräldragrupp på BVC Stenhamra och hängde med dem plus andra från öppna förskolan under hela ledigheten så det löste sig :) Många flyttar ut på öarna när det är dags för barn så du kommer inte vara ensam! Lycka till :)

• Anonym (EN)

Jag var i din sits för 8 år sen men fick en föräldragrupp på BVC Stenhamra och hängde med dem plus andra från öppna förskolan under hela ledigheten så det löste sig :) Många flyttar ut på öarna när det är dags för barn så du kommer inte vara ensam! Lycka till :)

• Veronicasnart30

Hej =)

Jag är 31 år gammal och bor i Stenhamra (Färingsö). Har bott här med min man och son i snart tre år och trivs jättebra. För 8 veckor sedan föddes vår andra son och jag känner tyvärr ingen annan att umgås med som också är mammaledig. Jag vet inte ens om det kommer startas någon föräldragrupp eller liknande. 

Det skulle vara kul att lära känna andra i samma sits och som bor här på Mälaröarna =)

• Anonym (EN)
    Veronicasnart30 skrev 2017-08-11 23:04:27 följande:

Hej =)

Jag är 31 år gammal och bor i Stenhamra (Färingsö). Har bott här med min man och son i snart tre år och trivs jättebra. För 8 veckor sedan föddes vår andra son och jag känner tyvärr ingen annan att umgås med som också är mammaledig. Jag vet inte ens om det kommer startas någon föräldragrupp eller liknande. 

Det skulle vara kul att lära känna andra i samma sits och som bor här på Mälaröarna =)

Gå till öppna förskolan så träffar du andra i samma situation! :) ligger mitt emot Konsum.
  • Anonym (Chris)

[quote=77918373][quote-nick]Veronicasnart30 skrev 2017-08-11 23:04:27 följande:[/quote-nick]Hej =)

[/

Hej!!

Jag bor i Färentuna o ska få första barnet i december. Känner inte heller någon direkt, och speciellt ingen som är eller kommer vara mammaledig. Vore jättekul att få kontakt med andra i samma sits! :)

• Anonym (Mari)

Hej!

Hur går det för er, har ni fått era bebisar? Min är snart 7 veckor nu och det känns som att han alltid funnits, tiden går sååå fort!

Svar på tråden Gravid på Ekerö?