• Äldre 28 Jun 13:59
    13506 visningar
    24 svar
    24
    13506

    Resultat efter hinnsvepning

    Är idag på BF+9 och håller på att bli knäpp av väntandet!

    Igår var jag på bedömning för igångsättning. Var öppen några cm men tappen var inte tillräckligt mogen för att starta igång något så fick åka hem igen.

    Läkaren gjorde dock en hinnsvepning vilket gjort att jag haft mensvärk sedan igår och idag (24 h senare) har det kommit bruna klumpar/flytningar på pappret efter jag varit på toaletten. Är detta något tecken på att det skulle kunna vara på G tror ni?

  • Svar på tråden Resultat efter hinnsvepning
  • Äldre 28 Jun 14:34
    #1

    Ja, det kan vara något på G. Jag fick hinnsvepning och efter det hade jag bruna flytningar ända fram tills bebisen kom ut. Själva förlossningen satte igång med vattenavgång ca 36 timmar efter hinnsvepningen. Sen hände inte jättemycket mer så jag blev igångsatt och bebisen kom ca ett dygn efter vattenavgång

  • Äldre 28 Jun 16:27
    #2

    Har du testat hallonbladste? Det brukar hjälpa men den ska drickas på rätt sätt

  • Äldre 28 Jun 18:55
    #3
    MarinaT skrev 2017-06-28 16:27:29 följande:

    Har du testat hallonbladste? Det brukar hjälpa men den ska drickas på rätt sätt


    Hallonbladste är inget som sätter igång fl utan det kan stärka livmodern vid en fl och göra att man återhämtar sig snabbare efter.

    Till ts

    Jag fick hinnsvepning och typ 13h senare gick mitt vatten:)

    Låter som de är på g för dig:)
  • Äldre 28 Jun 19:32
    #4

    Än så länge är det lugnt. Kommer lite rosa flytningar emellanåt och mensvärken kommer och går. Känner mig sådär deppig och uppgiven. Blev igångsatt med första barnet fastän kroppen inte var redo vilket resulterade i sugklocka och grad 3-bristning... Känner hur samma historia kommer upprepa sig nästa vecka....

  • Äldre 28 Jun 19:44
    #5

    Mina värkar kom igång typ 18 h efter hinnssvepningen, sen föddes sonen 7 h senare, alltså tog det drygt ett dygn från hinnsvepning tills bebisen var född.

  • Äldre 28 Jun 21:34
    #6

    Jag fick hinnsvepning torsdagen den 8 september och kl 04.30 dagen efter den 9 september fick jag första värken och kl 11.50 samma dag den 9e är han född. Så det kan gå kvickt!

  • Mormor­2B
    Äldre 28 Jun 21:41
    #7

    Hinnsvepning på torsdagen. Slemproppen gick på lördagen. Fick sammandragningar och söndag 11.53 föddes prinsen. 19 år sedan :)

  • Äldre 28 Jun 21:57
    #8
    Hansson88 skrev 2017-06-28 21:34:19 följande:

    Jag fick hinnsvepning torsdagen den 8 september och kl 04.30 dagen efter den 9 september fick jag första värken och kl 11.50 samma dag den 9e är han född. Så det kan gå kvickt!


    Glömde skriva att min hinnsvepning var på e.m kl 16 hehe
  • Äldre 29 Jun 08:41
    #9

    Nu har det snart gått 48h utan något vidare resultat så får väl ställa in mig på att den var verkningslös

    Jag är så sjukt deppig! Gråter, surar och vill inte träffa folk förrän detta är över... Försöker fördriva tiden men är ju som en elefant så kan ju inte göra så mycket annat än att sitta av tiden.

  • Äldre 29 Jun 09:14
    #10
    frestelsen skrev 2017-06-28 18:55:59 följande:
    Hallonbladste är inget som sätter igång fl utan det kan stärka livmodern vid en fl och göra att man återhämtar sig snabbare efter.

    Till ts

    Jag fick hinnsvepning och typ 13h senare gick mitt vatten:)

    Låter som de är på g för dig:)
    Hallonbladste satte igång min förlossning, jag drack den i tre dagar sedan gick vattnet och dagen efter var bebisen ute.
Svar på tråden Resultat efter hinnsvepning