• stor grön drake

Varför börjar "Sommatlov" så sent?

Idag var det 1,5 timme av "hur långt är det kvar? När börjar det? Hur många minuter är det nu? "

Det var efter frukost, tandborstning och påklädning.

Jag blir galen

• Svar på tråden Varför börjar "Sommatlov" så sent?
  • Carambolan

För att det alltid har varit så antar jag. Minns från när jag var liten att vi oftast hann vara ute och leka en stund först och sen var vi alltid en skock med grannungar som tittade tillsammans.

• Stårschan

Börjar det inte 9.00 som det alltid har gjort? Underligt hur barn är olika. För mig var Sommarlov alltid en morot för att få barnen att släpa sig upp ur sängen före lunch...

• Duckan

Ja, herre, 9.00 är ju tidigt på sommarlovet! Vår dotter är 10 år och ligger i detta nu och sover.

• syntharen

Ja det är nog olika som man tycker beroende på hur gamla barn man har och vilken typ av barn. Min 7-åring studsar upp kl 6 oavsett när han går och lägger sig kvällen innan... Fast jag tycker nog att det kunde visas lite tidigare på vardagarna, typ 7 eller 8 och kl 9 på helgerna. Det går ju i repris på kvällen så är barnen inte uppe kl 7 så går det ju att se senare eller på play.

• MAN78

Haha, skämtar du? Mina barn (11 och 8) släpar sig sällan upp före 10.30 på sommaren. Det får bli play, men knappt det i år för de saknar Malin :)

• stor grön drake

Sover han längre än 7 är det halleluja moment kan jag säga. Sen kunde han inte leka för han var rädd att missa om det började. Höll på att bli galen. Ut kan han inte gå själv, han är rädd för sommarskuggan... och han får inte se på TV innan pga skärmberoende.

• syntharen
    stor grön drake skrev 2017-06-30 07:36:33 följande:

Sover han längre än 7 är det halleluja moment kan jag säga. Sen kunde han inte leka för han var rädd att missa om det började. Höll på att bli galen. Ut kan han inte gå själv, han är rädd för sommarskuggan... och han får inte se på TV innan pga skärmberoende.

Haha, min nyblivna 7-åring är också rädd för sommarskuggan. Han vågar inte gå på toan själv i perioder Jag förstår inte varför, jag tycker sommarskuggan ser gullig ut.
  • stor grön drake
    syntharen skrev 2017-06-30 08:59:45 följande:

Haha, min nyblivna 7-åring är också rädd för sommarskuggan. Han vågar inte gå på toan själv i perioder Jag förstår inte varför, jag tycker sommarskuggan ser gullig ut.

Inte jag heller. Ifjol var han inte rädd för den, så vet inte varför den är farlig nu
  • Dixie

Finns ju annars en så fiffig sak som SVT play, missa en dag då kan ni sen se avsnitten en dag försent, vilken tid ni vill!

• stor grön drake
    Dixie skrev 2017-06-30 20:58:53 följande:

Finns ju annars en så fiffig sak som SVT play, missa en dag då kan ni sen se avsnitten en dag försent, vilken tid ni vill!

Ha

Haha

Haha haha

Nu var du rolig. Om han inte fixar att vänta på det på morgonen, hur ska han fixa att vänta en hel dag?

Och vad säger att jag har någon skärm han kan se svt play på? Min mobil får han inte sitta och stirra ner i, i en timme om dagen.
  • syntharen
    Dixie skrev 2017-06-30 20:58:53 följande:

Det går ju inte! Man missar ju att vara med på trycka på Klickmonstret eller rösta på vem som är den skyldiga på Mysteriet på barnkanalen. Det gör man ju iofs också om man ser på kvällen. Men en 7-åring har rätt bra koll på att Mysteriet på barnkanalen inte går på torsdag eller att Superslappesöndag inte är på måndagen. Så det är ju ingen bra lösning för dom barn som inte kan vänta. Dessutom så är det ju ännu värre att vänta ett helt dygn.
  • Dixie
    stor grön drake skrev 2017-06-30 22:41:03 följande:

Ha

Haha

Haha haha

Nu var du rolig. Om han inte fixar att vänta på det på morgonen, hur ska han fixa att vänta en hel dag?

Och vad säger att jag har någon skärm han kan se svt play på? Min mobil får han inte sitta och stirra ner i, i en timme om dagen.

Jag försökte bara hitta en lösning på detta stora problem du har - men fortsätt klaga istället om du tror det blir bättre.....
Svar på tråden Varför börjar "Sommatlov" så sent?