• Johanna79

Gör insemation oxå ont?

Jag är en ensamstående 35-årig tjej med en 4årig dotter sedan tidigare. Nu tänker jag skaffa ett barn till, men på egen hand.

Har gått igenom utredning o äggledarspolning. Allt ser bra ut.

Nu till min fråga. Jag tyckte att spolningen gjorde väldigt ont. Detta trots att jag hade tagit smärtstillande innan.

Har tid för insemination i nästa vecka. Är så glad o förväntansfull inför det, men också väldigt rädd att det ska göra så ont igen... Jag vet ju att det inte är någon ballong som ska blåsas upp i livmodern den här gången, men en kateter ska ju ändå föras in... Bör jag ta smärtstillande innan ingreppet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gör insemation oxå ont?
  • fritil9

De två inseminationerna jag har gjort har inte känts någonting! Tror inte du behöver vara orolig :)

• ammela

Har inte gjort inseminering men gjort ivf och kan säga att spolningen va värre än både äggplock och insättning så tror inte det är någon fara!

• Johanna79
    ammela skrev 2017-06-29 13:06:46 följande:

Har inte gjort inseminering men gjort ivf och kan säga att spolningen va värre än både äggplock och insättning så tror inte det är någon fara!

Tack för ditt svar!

Då tyckte du också att spolningen var jobbig?
  • ammela
    Johanna79 skrev 2017-06-29 13:16:30 följande:
    Tack för ditt svar!

Då tyckte du också att spolningen var jobbig?
    Ja den va fruktansvärd!
  • Johanna79

Har hört att det kan vara lättare att bli med barn efteråt, så då är det ju ändå värt det.

• fritil9
    Johanna79 skrev 2017-06-29 12:50:31 följande:

Tack! Gjorde du spelningen före?

Ja det gjorde jag, 7 månader innan den lyckade inseminationen! :)
Svar på tråden Gör insemation oxå ont?