• aslahe

e-BVC

Vad skulle ert drömscenario vara för en "e-BVC"? Dvs en digital BVC. Träffa sköterskor o läkare digitalt? Se ert barns utveckling i en app? Hur tror ni ett e-BVC kommer se ut i framtiden och vad skulle det mest värda vara för er? Själv skulle jag gärna haft något sådant för min ett-åring, speciellt de första månaderna!

• Svar på tråden e-BVC
  • Carambolan

Det enda de gör är ju att mäta, väga och ge sprutor. Sprutorna är ju svårt att ta digitalt. Vill man inte att de ska mäta och väga så kan man ju bara avstå från bvc och göra det själv. Nä, det här är faktiskt en del av vården där jag ser extremt lite nytta med en e-tjänst

• Dixie

Förstår inte poängen, man går ju dit för undersökning, väga o mäta svårt att göra med en app....

• aslahe

Prata med barnmorskan eller läkaren via videosamtal istället för att oroa mig eller sitta i kö på till sjukhuset var der jag tänkte mig via app

• aslahe

Så menar väl inte en bvc utan snarare allt vad gäller sjukvård för barn!

• Carambolan

Aha! Sånt gör man inte på bvc där jag bor. Vårt bvc sköter bara "basprogrammet" och om barnet är sjukt går man till vanliga vårdcentralen Men det är kanske olika.

Svar på tråden e-BVC