• Tihi

Kan man använda två olika ID på iPhone?

Jag har försökt separera en iPhone från ett annat ID men det går inte tydligen. Nu undrar jag om det spelar någon roll om jag loggar in tillfälligt med ett ID för att ladda ner endast en app, Viber,  och sen loggar in igen med det första ID:et? Kommer det att strula till saker ännu värre?

Kan jag annars ladda ner Viber på två olika iPhones med samma ID utan att samtal och sms börjar gå kors och tvärs mellan telefonerna?

• Svar på tråden Kan man använda två olika ID på iPhone?
  • snedtak

Det  bör ju gå att separera ett Apple-ID från en telefon. Folk säljer ju telefoner och ger bort dem till släktingar etc. Som jag förstått det vill du separera telefonerna helt? Inte att ni ska dela en och samma enhet?

Hur ser det ut när personen som har "fel" Apple ID loggar in hos Apple och tar bort den önskade teelfonne? appleid.apple.com/account/manage 

• Tihi
    snedtak skrev 2017-06-30 17:21:38 följande:
    Det  bör ju gå att separera ett Apple-ID från en telefon. Folk säljer ju telefoner och ger bort dem till släktingar etc. Som jag förstått det vill du separera telefonerna helt? Inte att ni ska dela en och samma enhet?

Hur ser det ut när personen som har "fel" Apple ID loggar in hos Apple och tar bort den önskade teelfonne? appleid.apple.com/account/manag
    Jag länkar till den mycket komplicerade frågeställningen. Har kämpat med det här i flera veckor och ger upp nu. Den nya iPhonen får ha fel ID men jag undrar hur jag ska göra med just Viber då jag inte vill att samtal/sms ska börja gå kors och tvärs mellan två enheter. Kan man ladda ner appen genom samma ID på två olika mobiler eller bör en logga in tillfälligt med ett eget ID och ta ner appen på så vis och sen logga in igen med "fel" ID?

gamla.familjeliv.se/Forum-21-84/m77750979.html
  • snedtak
    Tihi skrev 2017-06-30 17:30:33 följande:
    Jag länkar till den mycket komplicerade frågeställningen. Har kämpat med det här i flera veckor och ger upp nu. Den nya iPhonen får ha fel ID men jag undrar hur jag ska göra med just Viber då jag inte vill att samtal/sms ska börja gå kors och tvärs mellan två enheter. Kan man ladda ner appen genom samma ID på två olika mobiler eller bör en logga in tillfälligt med ett eget ID och ta ner appen på så vis och sen logga in igen med "fel" ID?

gamla.familjeliv.se/Forum-21-84/m77750979.htm...
    Jo, jag har följt dina trådar om telefoner. Och just därför tror jag din bästa väg är att försöka frikoppla iPhonen helt från "fel" ID. Man kan absolut ladda ner en app med samma ID på två telefoner, men det är risk att problem kommer uppstå då dem är knutna till samma ID.

Min sambo har tex. två iPhones, privat och jobb, och när det ringer på den ena syns det på den andra, appar har tillgång till samma info, etc. Jag vet inte hur just Viber funkar, men det är en övervägande risk att det kommer bli struligt om den ena telefonen inte är bortkopplad från "fel" ID.
  • Tihi
    snedtak skrev 2017-06-30 18:11:16 följande:
    Jo, jag har följt dina trådar om telefoner. Och just därför tror jag din bästa väg är att försöka frikoppla iPhonen helt från "fel" ID. Man kan absolut ladda ner en app med samma ID på två telefoner, men det är risk att problem kommer uppstå då dem är knutna till samma ID.

Min sambo har tex. två iPhones, privat och jobb, och när det ringer på den ena syns det på den andra, appar har tillgång till samma info, etc. Jag vet inte hur just Viber funkar, men det är en övervägande risk att det kommer bli struligt om den ena telefonen inte är bortkopplad från "fel" ID.
    Tror också att det kan bli strul så det är bäst om jag tar ner den appen med eget ID?

Jag har verkligen försökt på alla sätt att frikoppla mobilen men det verkar ju omöjligt. {#emotions_dlg.djavulsk} Gråter
Svar på tråden Kan man använda två olika ID på iPhone?