Tihi skrev 2017-06-30 17:30:33 följande:
Jag länkar till den mycket komplicerade frågeställningen. Har kämpat med det här i flera veckor och ger upp nu. Den nya iPhonen får ha fel ID men jag undrar hur jag ska göra med just Viber då jag inte vill att samtal/sms ska börja gå kors och tvärs mellan två enheter. Kan man ladda ner appen genom samma ID på två olika mobiler eller bör en logga in tillfälligt med ett eget ID och ta ner appen på så vis och sen logga in igen med "fel" ID?
gamla.familjeliv.se/Forum-21-84/m77750979.htm...Jo, jag har följt dina trådar om telefoner. Och just därför tror jag din bästa väg är att försöka frikoppla iPhonen helt från "fel" ID. Man kan absolut ladda ner en app med samma ID på två telefoner, men det är risk att problem kommer uppstå då dem är knutna till samma ID.
Min sambo har tex. två iPhones, privat och jobb, och när det ringer på den ena syns det på den andra, appar har tillgång till samma info, etc. Jag vet inte hur just Viber funkar, men det är en övervägande risk att det kommer bli struligt om den ena telefonen inte är bortkopplad från "fel" ID.