• anonym12238213

Säga upp sig - intermittent anställning

Jag har ett sommarjobb, där det står i kontraktet "intermittent anställning". Jag fick schema för hela sommaren för två månader sen. Jag vill säga upp mig. Grunden till uppsägningen spelar ingen roll, vad jag önskar veta är hur lång tid är uppsägningen? Eftersom jag har fått schema i förtid så verkar det som att det är två veckor? Eller en månad? Jag har googlat men inte riktigt förstått. Är mycket tacksam för svar. 

PS: Har skickat uppsägningen till chefen men får inte svar förrän måndag.

• Svar på tråden Säga upp sig - intermittent anställning
  • Norris
    anonym12238213 skrev 2017-06-30 16:43:02 följande:

Jag har ett sommarjobb, där det står i kontraktet "intermittent anställning". Jag fick schema för hela sommaren för två månader sen. Jag vill säga upp mig. Grunden till uppsägningen spelar ingen roll, vad jag önskar veta är hur lång tid är uppsägningen? Eftersom jag har fått schema i förtid så verkar det som att det är två veckor? Eller en månad? Jag har googlat men inte riktigt förstått. Är mycket tacksam för svar. 

PS: Har skickat uppsägningen till chefen men får inte svar förrän måndag.

Intermittent anställning är ju inte en anställningsform. Det verkar dock vara en visstidsanställning eller? Dom kan man i regel i säga upp utan att ha avtalat om det i förväg. Står det ingenting om uppsägningstid på ditt avtal?
  • anonym12238213

Nej det står ingenting i avtalet om uppsägninstid. Det som står är "intermittent anställning", men som skrivet så har jag fått schema i förtid, så då om jag har förstått rätt så är jag inte intermittent anställd. Tack för ditt svar

Svar på tråden Säga upp sig - intermittent anställning