Missfall- Är allt ute? Varför blöder jag bara lite?
Hej allesammans! Jag och min sambo fick (till vår stora förtjusning) ett + på stickan den 14 Juli! Vår första graviditet! Tyvärr så ville inte ärtan stanna kvar och jag fick missfall den 27:e Juni och jag var gravid i v.7. Detta var alltså för tre dagar sedan jag fick missfall! Jag blödde mycket den dagen och fick åka in till akuten där jag fick ta urinprov, blodprov och jag fick även göra en gynundersökning. Missfall, ganska klart. Dagarna efter missfallet så har det inte kommit så mycket blod, utan det har mer varit som rosa flytningar som har kommit lite på pappret. Jag vet ju om att alla kroppar reagerar olika, men när man läser och pratar med folk så känns det som att alla andra har haft kraftigare blödningar under en längre tid. Vet också om att graviditetsymtomen kan vara kvar ett tag, men mina har kommit lite mer till känna. Mina bröst för mer ont, jag är mer kissig och jag har även spytt... vilket jag inte gjorde innan! Jag har valt att inte ringa VC eller barnmorska ännu, för jag vet att jag kommer bli bortviftad eller så säger dem att jag ska vänta i 3 veckor sen göra ett graviditetstest. Hur som helst, det jag undrar över är om någon haft samma? Att man typ dagen efter missfallet inte haft några vidare blödningar? Har allt kommit ut ens? :(