• moaguuun

Hund som slickar sig i underlivet?

Jag trodde först att min hund löpte, när hon började slicka sig så mycket men det gör hon inte. Det är lite svullet, men inte som det brukar vara när hon löper och inget blod. Jag läste att de kan börja slicka sig innan löp, men det är inget som hon brukar göra vad jag kan minnas och inget blod i sikte. Någon som har en aning om vad det kan vara då? Hon slickar sig en del om tassarna också, men om det är onormalt mycket kan jag inte riktigt avgöra... I övrigt är hon som vanligt.

• Svar på tråden Hund som slickar sig i underlivet?
  • FallenAngelNr1000

Om en hund slickar sig ovanligt mycket om tassarna kan det betyda att den inte mår bra. Ang underlivet kan det kanske vara någon form utav klåda kanske? Värt att kolla upp hos veterinär!

• Gizmo

Hundar som är stressade slickar sig mycket på tassarna, men om det gäller underlivet är jag tveksam till. Jag skulle kolla upp det om hon verkar ha besvär. Ring och prata med veterinären.

• moaguuun

Hm, idag har min andra hund börjat slicka sig i underlivet och är lite svullen. Så jag undrar om inte båda är på väg att börja löpa trots allt, det brukar ju bli så att hundar som bor ihop löper samtidigt... Min ena hund (den jag skrev om i TS) brukar bara blöda lite, hon är 7 år.  Jag vet inte om de kan gå från att blöda lite till att ha löp helt utan att det blöder? Men hon är inte riktigt svullen på det sättet hon brukar vara, men det kanske är på väg att bli löp...

Svar på tråden Hund som slickar sig i underlivet?