• Anonym (Oförstående)

Otrogen?

Dejtar en kille sedan några månader tillbaka men misstänker att han egentligen har ett förhållande. Tog inte lång tid innan jag reagerade på olika saker ibland beteende och ifrågasatte honom; aldrig kunnat ses en längre stund någon helg, aldrig en helgkväll, alltid bråttom iväg vidare, försvinner ibland. Jag vet att han ljugit och hittat på ursäkter för att ställa in planerade träffar. Jag har även tagit reda på vem hans ex är eller om hon fortfarande är hans partner, det är det jag inte vet. Då jag har ifrågasatt honom och om de fortfarande har en relation så förnekar att de är tillsammans men de har kontakt och umgås men han håller en distans eftersom hon utnyttjar honom. Han har även berättat att han inte alltid mått så bra pga henne. Hon drar till med olika saker som han sedan måste reda ut. Han säger att han tycker om henne men hon är inte bra för honom och varit väldigt elak mot honom. Han har även varit öppen med att han hjälpt hennes pappa, varit på bio med hennes bror och firade midsommar med familjen. Han tycker om familjen och vill ha kontakten kvar med dem. Jag misstänker att det är en del i "spelet" och inte hela sanningen.

Nu har han och hans son åkt på semester, han säger att de bara är de två när jag frågar, men jag misstänker att även hon är med. De har åkt på semester åt det hållet som hon har mycket släkt (har sett det på FB), misstänker att det är dem de hälsar på. Han påstår att han har avlägsen släkt ditåt och var dör mycket som barn... kanske är det s ocksåå, vad vet jag.

Jag har en konstig magkänsla kring det här! Jag har börjat hålla ett avstånd mot honom då jag inte vet hur det egentligen är och för att han inte verkar kunna prioritera att träffa mig. Men jag gillar ju andra sidor som jag ser hos honom och håller mig därför lite kvar, tänk om det är sant det han säger? Gör ont i mig att tänka att de kanske åkt iväg lyckligt på semester, men hur lyckligt är det egentligen? Vi träffas ju inte helt oskyldigt...

Så nu till frågorna;

Vad tror ni?

Om han egentligen har ett förhållande, varför berättar han inte det då jag frågar rakt ut om henne?

Om han egentligen är otrogen med mig mot henne, varför inte säga som det är till mig, då vet ju jag förutsättningarna?

Och varför vara otrogen? Ni som är otrogna, kan ni känna er lyckliga i den relation ni är men ändå vara otrogen? Varför?

Kan det vara så att han är i en relation som han egentligen vill ut ur? Men då borde han väl agera!

Hon är inte barnets mamma men de har haft en lång relation och men hänsyn till barnet så kanske de håller kvar och försöker. Men varför inte berätta det?

Är det vanligt att man försöker hitta en ny partner och påbörjar en ny relation, innan man avslutad det man har?

• Svar på tråden Otrogen?
  • Anonym (Bee)

Kan bara svara för mig själv. Bytte jobb hittade en kollega som jag trivdes bra med. De första 2 åren så va det bara vänskap sen blev det mer.

Just då behövde jag han. Han var så olik min sambo. Han var rolig framåt och gav mig det jag saknade hemma.

Hab fick mig med att inse att mitt förhållande va över sen länge. Har alltid varit emot otrohet. Sen när jag hamnade där själv började jag reagera. Gjorde slut med min sambo. Insåg att jag inte va lycklig. Så för min del nej jag gick inte hem och va lycklig. Jag bara tog väll inte tag i förhållandet för bekvämlighets skull.

• Tecum
    "Kan det vara så att han är i en relation som han egentligen vill ut ur? Men då borde han väl agera!
    Hon är inte barnets mamma men de har haft en lång relation och men hänsyn till barnet så kanske de håller kvar och försöker. Men varför inte berätta det?
    Är det vanligt att man försöker hitta en ny partner och påbörjar en ny relation, innan man avslutad det man har?"

Det låter som att du ringat in problemet här, svaret är ja på bägge frågorna. Han vill ur relationen men har inte riktigt kraften, kanske av hänsyn till barnet. Det blir ju svårt att ha fortsatt kontakt med hennes släkt utan att träffa henne också.

Du får väl fortsätta fråga och luska, så småningom kommer sanningen fram.
  • PeterGB3G
    Anonym (Oförstående) skrev 2017-07-01 12:05:08 följande:

Dejtar en kille sedan några månader tillbaka men misstänker att han egentligen har ett förhållande.

Frågan är väl vad som är sagt mellan er. Är ni båda överens om att det är ett exklusivt förhållande ni har?

Om han egentligen har ett förhållande, varför berättar han inte det då jag frågar rakt ut om henne?

Om han egentligen är otrogen med mig mot henne, varför inte säga som det är till mig, då vet ju jag förutsättningarna?

Tror att han vill ha kakan och äta den. Det är vara ok om alla är med på detta. Men du vill ha ett exklusivt förhållande. Gäller att kommunicera detta. Tror att han är rädd att förlora dig om han berättar som det är. Att vill ha fler än en tjej.

Är det vanligt att man försöker hitta en ny partner och påbörjar en ny relation, innan man avslutad det man har?

Ja.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Oförstående)
    PeterGB3G skrev 2017-07-01 12:54:02 följande:

Frågan är väl vad som är sagt mellan er. Är ni båda överens om att det är ett exklusivt förhållande ni har?Tror att han vill ha kakan och äta den. Det är vara ok om alla är med på detta. Men du vill ha ett exklusivt förhållande. Gäller att kommunicera detta. Tror att han är rädd att förlora dig om han berättar som det är. Att vill ha fler än en tjej.Ja.

Vi dejtar och har inget förhållande, men jag har varit tydlig med att degvätskan ett förhållande jag söker men för att komma dit måste man dejta. Har också sagt när jag konfronterat honom att han inte just nu har mer förpliktelser mot mig än att vara ärlig och säga sanningen.

Då vi började träffas pratade vi givetvis om vad vi söker och kom väl fram till att vi söker sammasak men uttrycker det olika. Som jag skrev ovan söker jag ett förhållande men detvär inget jag kastar mig in i. Han sa att om han utgår från att hitta kvinnan i sitt liv så kommer allt låsa sig, men i förlängningen hoppas han såklart på att hitta henne men vill börja försiktigt och ha kul ihop. Det som kan skilja oss är väl att jag möjligtvis kan skynda på lite mer ön han, även om jag inte kastar mig in i något.

Om det är så att han vill ha flera tjejer eller inte avsluta den relation han nu kanske har, så är det väl bättre att han säger det till mig. Om det fortsätter såhär så kommer han ändå förlora mig.
  • Anonym (Oförstående)
    Anonym (Oförstående) skrev 2017-07-01 15:26:56 följande:

Vi dejtar och har inget förhållande, men jag har varit tydlig med att degvätskan ett förhållande jag söker men för att komma dit måste man dejta. Har också sagt när jag konfronterat honom att han inte just nu har mer förpliktelser mot mig än att vara ärlig och säga sanningen.

Då vi började träffas pratade vi givetvis om vad vi söker och kom väl fram till att vi söker sammasak men uttrycker det olika. Som jag skrev ovan söker jag ett förhållande men detvär inget jag kastar mig in i. Han sa att om han utgår från att hitta kvinnan i sitt liv så kommer allt låsa sig, men i förlängningen hoppas han såklart på att hitta henne men vill börja försiktigt och ha kul ihop. Det som kan skilja oss är väl att jag möjligtvis kan skynda på lite mer ön han, även om jag inte kastar mig in i något.

Om det är så att han vill ha flera tjejer eller inte avsluta den relation han nu kanske har, så är det väl bättre att han säger det till mig. Om det fortsätter såhär så kommer han ändå förlora mig.

Haha, degvätskan! "Det är" ska det stå.
  • PeterGB3G
    Anonym (Oförstående) skrev 2017-07-01 15:26:56 följande:
     men vill börja försiktigt och ha kul ihop.
    Låter inte som han är redo för ett exklusivt förhållande med dig ännu.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Tjej)

Han älskar henne men har blivit kär i dig och mår dåligt över hela situationen men skjuter upp att tänka på/göra något åt den. Det tror jag är ett mycket vanligt scenario i din situation...

Svar på tråden Otrogen?