• Tuggben

    Hjälp! Ni som bakat med sojagrädde!

    Jag ska göra en mjölkfri tårta åt sonen imorgon, har alpros sojagrädde hemma.

    Ska göra en marsipantårta där grädden alltså ska bli det yttersta lagret men vågar jag göra klar hela tårtan och ha den i kylskåp tills 12-13 imorgon?

    När jag annars vispar sojagrädde och ställer i en bunke i kylen så är den delvis vattnig dagen efter. Jag är rädd att tårtan kommer säcka ihop? Men när jag googlar är det dels svårt att hitta info och den sidan jag hittade skrev att det var ok att ha tårtan i kyl men det var en tårta utan marsipan.

    Vad säger ni? Jag vill helst göra den ikväll för jag hinner knappt imorgon.

  • Svar på tråden Hjälp! Ni som bakat med sojagrädde!
  • Tuggben

    Okej, ja det kanske är dumt att chansa. Typiskt... Såg något tips om att ha gelatin i grädden men det kanske blir konstigt det med?

  • nnnnnnnn

    VÄnta tills imorgon, det går snabbt att vispa och täcka. De minuterna får gästerna vänta, annars blir det ingen bra tårta...

  • Pentra

    Man bör tänka sig för innan man inmundigar livsmedel innehållande soja. Soja är på intet sätt harmlöst. Soja bidrar till cancer och mycket annat elände. Vuxna tål endast små mängder soja, och barn skall INTE serveras livsmedel innehållande soja öht. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Hjälp! Ni som bakat med sojagrädde!