• scrapparlotta

Vill klippa kort frisyr, men....

Är så sugen på att klippa en riktigt kort frisyr. Hade det för några år sen och trivdes väldigt bra med det (förutom att jag frös ganska mycket vintertid). Men det värsta var att jag var ju hos frisören hur ofta som helst.....fick ju inte göra annat än att klippa mig för det växte ut.

Hur gör ni med kort frisyr, hur ofta klipper ni er? Vad har ni för frisyr....ni får gärna visa bild.

• Svar på tråden Vill klippa kort frisyr, men....
  • Tilja

När jag hade kort frisyr klippte jag mig inför sommarvärmen och sedan lät jag det växa ut under de kalla månaderna och klippte mig igen inför nästa sommar. Då blir det svalt under sommaren och varmt under vintern. =)

• EmberEyes

Den frisyren är ju super-enkel att underhålla själv, bara skaffa en egen trimmer! Den långa delen kan växa ganska mycket innan den behöver klippas ner (räcker med 1-2 besök hos frissan per år).

• scrapparlotta
    EmberEyes skrev 2017-07-03 01:33:33 följande:

Den frisyren är ju super-enkel att underhålla själv, bara skaffa en egen trimmer! Den långa delen kan växa ganska mycket innan den behöver klippas ner (räcker med 1-2 besök hos frissan per år).

Ja så kan man kanske göra. Köpa en trimmer så kan jag be min mamma klippa mig ???? smart!
Svar på tråden Vill klippa kort frisyr, men....