Vansinniga utbrott!
Hej!
Jag har en dotter som är 2 år och 3 månader. Hon har alltid varit väldigt bestämd och krävande, hon måste t ex bäras till sömns, och så har det varit sedan hon var nyfödd. Senaste månaderna har det varit ett h-lvete så fort vi ska åka hem och avsluta en aktivitet, t ex lekparken, lek hos kompis etc.. Hon blir helt vansinnig, helt tokig. När man väl lyckats få henne till bilen är det en kamp att få in henne i bilstolen och hon nästintill gråter tills hon spyr. Jag har försökt att förbereda henne inom en rimlig kortare tid innan vi ska åka på att det snart är dags för att det inte ska komma som en chock, men nej. Jag har testat mutor, testat att låta henne hållas, men alltid slutar det på samma sätt. Är det fler som har det så här?? Jag håller på att bli galen, man får typ ångest när man vill åka ut och ha roligt men jag vill inte att hon blir sådär fruktansvärt ledsen och arg. Jobbigt för både henne och mig, har dessutom en 10 månaders som jag också måste bära så det blir kaos när jag ska köra henne flaxande och fäktandes i raseri också... tips eller råd???