• Isvattenis

BIM imorgon positivt ÄL test

Någon som har egen erfarenhet?
    Jag har BIM imorgon och då jag inte har nått grav test hemma förens imorgon så tog jag ett ÄL test för skojs skull.
    Vilket blev starkare än kontroll strecket..

Har läst att de kan reagera på hormon innan mens? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden BIM imorgon positivt ÄL test
  • Skrutt 83

Det kan det göra men kan ju även ge utslag på graviditet, speciellt när det blir starkare än kontrollstrecket. Tror du är gravid, uppdatera gärna hur det gick! Håller tummarna!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Isvattenis
    Skrutt 83 skrev 2017-07-02 23:06:30 följande:

Det kan det göra men kan ju även ge utslag på graviditet, speciellt när det blir starkare än kontrollstrecket. Tror du är gravid, uppdatera gärna hur det gick! Håller tummarna!

Jag håller verkligen tummarna. Men har inga symtom alls så har inga förväntningar.
    Hoppas på att gravtestet anländer imorgon och mensen håller sig borta.
    Uppdaterar :)
  • intetnyttpåplusfronten

När jag var gravid 2011 så älskade jag att se gravidstrecket så tog alla mina gravtest haha. När dom tog slut så tog jag ÄL-testen för jag tänkte att jag kommer ändå inte behöva dom mer, och dom visade positivt dom med :D 
    Tyvärr slutade det i MF och jag har inte lyckats bli gravid än efter det, men poängen är att ÄL test även ger utslag på graviditet :)

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Isvattenis
    intetnyttpåplusfronten skrev 2017-07-03 01:48:46 följande:

När jag var gravid 2011 så älskade jag att se gravidstrecket så tog alla mina gravtest haha. När dom tog slut så tog jag ÄL-testen för jag tänkte att jag kommer ändå inte behöva dom mer, och dom visade positivt dom med :D 
    Tyvärr slutade det i MF och jag har inte lyckats bli gravid än efter det, men poängen är att ÄL test även ger utslag på graviditet :)

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
    Tog ett ägglossningstest imorse för skojs skull igen o de såg ut så här.
    Sparat morgonurin ifall gravtestet kommer idag o mensen hållit sig borta.
    I vanliga Fall brukar jag ha mensvärk så här på morgonen men inget idag. Än ! Hoppas hoppas hoppas !
  • Skrutt 83
    Isvattenis skrev 2017-07-03 07:38:24 följande:

Tog ett ägglossningstest imorse för skojs skull igen o de såg ut så här.

Sparat morgonurin ifall gravtestet kommer idag o mensen hållit sig borta.

I vanliga Fall brukar jag ha mensvärk så här på morgonen men inget idag. Än ! Hoppas hoppas hoppas !

Tror solklart på graviditet. Gällande att spara morgonurinet tror jag absolut inte du behöver göra, när det är runt bim kan man testa när somhelst på dygnet och jag har dessutom fått starkare plus på em/kväll än på morgonen redan innan runt bim -5
  • Isvattenis
    Skrutt 83 skrev 2017-07-03 08:49:43 följande:

Tror solklart på graviditet. Gällande att spara morgonurinet tror jag absolut inte du behöver göra, när det är runt bim kan man testa när somhelst på dygnet och jag har dessutom fått starkare plus på em/kväll än på morgonen redan innan runt bim -5

Åh Gud jag blir alldeles nervös när ni tror det.

Jag hällde faktiskt ut morgon urinen innan jag åkte till jobbet så då testar jag med eftermiddag.

Fick sms av apotea nu så de borde komma idag :))
  • CrazyTown

Jag får alltid positiva ÄLstickor före mens, och mensen kommer som en klocka... Så det är nog mer lotteri än sanning med ÄLtest som gravtest

• Isvattenis

Sprang till Apoteket på lunchen. Kunde inte hålla mig tills jag kom hem..

Det är resultatet

Jag dööööör. Överlycklig !!!

• Skrutt 83
    Isvattenis skrev 2017-07-03 12:30:28 följande:

Det är resultatet

Stort stort grattis!!! Vilken underbar känsla!! Hoppas på att få uppleva samma sak om ett par dagar
  • Isvattenis
    Skrutt 83 skrev 2017-07-03 12:44:19 följande:
    Stort stort grattis!!! Vilken underbar känsla!! Hoppas på att få uppleva samma sak om ett par dagar
    Helt sjukt. Efter 1 års oskyddat sex. Vi har inte prickat ÄL varje månad men den här månaden körde vi hårt.

Obeskrivligt. Sonen är 3,5 och jag måste så klart berätta för min man typ idag. Men sonen får inget veta förens ultraljudet för han är så himla verbal o staden är liten så de skulle lätta komma ut. :)

Håller tummarna för alla.
    Och till er som inte har några symtom. Allt är möjligt. Jag känner nada. Inte ens lite stickningar i bröna
  • GlitterLina
    Isvattenis skrev 2017-07-03 12:30:28 följande:

Det är resultatet

Underbart!!!

Svar på tråden BIM imorgon positivt ÄL test