• cff

    Äntligen klinisk prövning av OvaPrime från OvaScience

    Äntligen har OvaScience kommit igång med sin kliniska prövning av OvaPrime. Studien är fokuserad på säkerhet, både för den behandlade kvinnan och eventuella barn som kommer till efter behandlingen (alla eventuella embryon vid en IVF kommer att testas genomgående innan de återförs och eventuella barn kommer att följas upp i fem år).

    Jag är en av de lyckliga få som får chansen att delta i denna studie och jag delar gärna med mig av mina erfarenheter om någon av er är intresserad, säg till i så fall.

    Här är den formella beskrivningen av studien: clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03021915

    Här finns en mer "användarvänlig" beskrivning (sid 24 och framåt):

    phx.corporate-ir.net/External.File&item=VHlwZT0yfFBhcmVudElEPTUyNTA0MjB8Q2hpbGRJRD02NjM2NDc=

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-03 01:11
    Länken funkar inte utan ni måste markera texten, kopiera och klippa in i adressfältet.

    phx.corporate-ir.net/External.File&item=VHlwZT0yfFBhcmVudElEPTUyNTA0MjB8Q2hpbGRJRD02NjM2NDc=

  • Svar på tråden Äntligen klinisk prövning av OvaPrime från OvaScience
  • cff

    Igår gjorde jag förra steget i behandlingen, en biopsi (med hjälp av lapraskopi så jag är lite däckade idag). Allr är väldigt spännande. ????

Svar på tråden Äntligen klinisk prövning av OvaPrime från OvaScience