• Anonym (Nyfiken)

Sola topless

Hej jag skulle gärna vilja börja sola topless pågrund av att de blir så himla fula linjer när man har bikini. Dock vågar jag inte slänga av mig bikinin direkt utan att känns mig väldigt obekväm.

Har ni några tips på hur man kan bli bekväm med att börja sola topless?

• Svar på tråden Sola topless
  • Anonym (Näck är bäst :))
    Anonym (Nyfiken) skrev 2017-07-03 15:38:00 följande:

Hej jag skulle gärna vilja börja sola topless pågrund av att de blir så himla fula linjer när man har bikini. Dock vågar jag inte slänga av mig bikinin direkt utan att känns mig väldigt obekväm.

Har ni några tips på hur man kan bli bekväm med att börja sola topless?

Näck är bäst :)
  • Anonym (Jill)

Hade du tänkt sola på badstranden då, eller..? Jag solar toppless hemma i min egen trädgård där jag är själv och ingen ser (möjligen ena grannen med lite god vilja). Så vill du inte ligga bland folk och inte har egen insynsskyddadträdgård så får du väl åka någonstans där du kan vara mer ifred?

• linani

Jag ser rätt ofta ser kvinnor som solar topless i parker, sådär i en halvt  undanskymd del långt från gångstigar. Det kanske kan vara något? Där får man mer avskildhet än på en strand bredvid barnfamiljer och eventuella fluktare.

Rent mentalt så är det bara att ta av sig och köra på. För mig är det som att gå ut i bikini första gången på säsongen - först är det obekvämt, sedan vänjer man sig. Det underlättar om du tänker att brösten inte är någon magisk hemlig kroppsdel, utan typ lika intressanta som dina vader.

Lycka till!

• Anonym (Om...)
    linani skrev 2017-07-03 16:03:34 följande:

Jag ser rätt ofta ser kvinnor som solar topless i parker, sådär i en halvt  undanskymd del långt från gångstigar. Det kanske kan vara något? Där får man mer avskildhet än på en strand bredvid barnfamiljer och eventuella fluktare.

Rent mentalt så är det bara att ta av sig och köra på. För mig är det som att gå ut i bikini första gången på säsongen - först är det obekvämt, sedan vänjer man sig. Det underlättar om du tänker att brösten inte är någon magisk hemlig kroppsdel, utan typ lika intressanta som dina vader.

Lycka till!

Om jag var kvinna så skulle jag ALDRIG välja att sola topless i en undanskymd del av en park långt från gångstigar. Tvärtom skulle jag lägga mig någonstans med mycket folk runtomkring och de som kände för att titta på mig hade fått göra det.

För vad händer om man ligger ensam och nästan naken i en undanskymd del av en park där det inte finns andra människor och det plötsligt dyker upp en man som ser en chans att göra något mot en som man absolut inte vill?
  • MAN78

Tråkigt att behöva tänka säkerhet när man ska sola. Men jag tror det är bättre att vara där det är mycket folk. Alt i egen trädgård om man har någon.

• MrFlex

När kom denna obekvämhet med topless till sverige och varför? När jag var tonåring i slutet och 80-talet och början av 90-talet så var det väldigt vanligt med topless på badstränderna, även ibland mina jämnåriga tjejkompisar. Utomlands är det också en helt annan grej. I Barcelona var det otroligt minimalt med tyg på flertalet tjejer i varierande åldrar. Även svenska kvinnor verkar mer benägna att slänga toppen på dessa ställen. Var i LA nyss och fick då veta att det är förbjudet där men det var många som struntade i det förbudet.

• Anonym (Om...)
    MAN78 skrev 2017-07-03 16:15:06 följande:

Tråkigt att behöva tänka säkerhet när man ska sola. Men jag tror det är bättre att vara där det är mycket folk. Alt i egen trädgård om man har någon.

Sverige är inte samma land idag som för tjugo eller trettio år sedan så man måste absolut ha ett säkerhetstänk med det mesta.
  • Anonym (marsia)

vill samma 
    jag vill solatopless eller börja var?

• Anonym (Nog)
    MAN78 skrev 2017-07-03 16:15:06 följande:
    Så är det.
Svar på tråden Sola topless