• Fridiii

    Nya vänner, ja tack

    Hej! Är ni som jag på jakt efter nya vänner? Har livet förändrats och de gamla vännerna har inte tid på samma sätt eller önskar ni bara hitta nya bekantskaper? Det gör jag!

    31 årig mamma till 16 månaders pojke, hundägare och sambo söker jag nu efter nya seriösa tjejer eller killar att umgås med både på egen hand eller tillsammans som par i närheten utav Göteborg.

    Fika, fredagsmiddag, shoppingtur, en promenad eller soffhäng med ett glas vin eller kopp kaffe hade varit guld värt.

    Det tycks vara svårare att hitta vänner som vuxen men jag är mycket seriös i mitt letande och letar efter långvariga vänskapliga kontakter att umgås med. Den som vill skriv om du anser dig passa in och letar efter samma sak som jag gör. Antingen här eller direkt till mig.

    Hoppas vi hörs!

  • Svar på tråden Nya vänner, ja tack
  • Fridiii

    Märkligt att så många läser men endast en svarar. Det var tydligen farligt eller inte passande att söka nya bekantskaper här

  • Anonym (two)

    I mitt liv var det tvärtom.

    Alla andra skaffade barn i kretsen, och efter det umgås de bara med varandra. Har heller inte många vänner kvar, för vi hade ju inget gemensamt längre.

  • Mamma82

    Vet hur det är när vännerna försvinner. När jag fick första barnet för sju år sen, så började vännerna försvinna, idag har de flesta försvunnit. Idag så umgås jag inte med någon förutom barnen och sambon.
    Mycket som har hänt runtom under årens lopp. Idag så är jag folkskygg, tycker inte alls om att vara i folksamlingar, försöker att undvika att vara där jag behöver vara social där jag vet att jag kommer att bli utanför, för att jag inte vet hur jag ska bete mig.
    Synd att du bor så långt bort.

  • Fridiii

    Ja dom försviñner e?er så har de aldrig tid. Jag bara längtar efter en ny tjej att lära känna å kunna gå å fika shoppa eller bara sitta på en klippa vid havet och prata och finnas för varandra. En stund bara vi utan livets allvar som när vi var små.

  • Mamma82

    Att bara kunna ringa en vän när som helst för att man har problem, spelar ingen roll om klockan är tre på natten eller tre på dagen. Att kunna säga vad som helst till en vän utan att denne kollar snett på en. En sån vän saknar jag så in i norden.

Svar på tråden Nya vänner, ja tack