• Äldre 3 Jul 16:55
    5109 visningar
    8 svar
    8
    5109

    Hjälp, min tjej är syrianska

    Min tjej är från Damaskus och har bott i Sverige i över två år. Hon är i 40-årsåldern och identifierar sig som kristen, men är väll inte mer kristen än en vanlig Svensson. Vi påbörjade ett seriöst förhållande för drygt 6 månader sedan, men vi bor inte tillsamman. Vi började prata om att flytta ihop efter sommaren, men har insett att hennes Arabiska sätt att se på mannens försörjnongplikt gentemot kvinnan är i kollisionskurs med mitt tankesätt att dela på gemensamma kostnader/utgifter (nej jag är absolut inte snål utan snarare tvärt om). Jag skulle behöva bolla mina tankar med kvinnor från Syrien eller liknande kultur som är tillsammans med svenska män, eller med svenska män som är tillsammans med syrianskor.

  • Svar på tråden Hjälp, min tjej är syrianska
  • Anonym (Möten­)
    Äldre 26 Jul 05:48
    #1
    Nikki68 skrev 2017-07-03 16:55:33 följande:

    Min tjej är från Damaskus och har bott i Sverige i över två år. Hon är i 40-årsåldern och identifierar sig som kristen, men är väll inte mer kristen än en vanlig Svensson. Vi påbörjade ett seriöst förhållande för drygt 6 månader sedan, men vi bor inte tillsamman. Vi började prata om att flytta ihop efter sommaren, men har insett att hennes Arabiska sätt att se på mannens försörjnongplikt gentemot kvinnan är i kollisionskurs med mitt tankesätt att dela på gemensamma kostnader/utgifter (nej jag är absolut inte snål utan snarare tvärt om). Jag skulle behöva bolla mina tankar med kvinnor från Syrien eller liknande kultur som är tillsammans med svenska män, eller med svenska män som är tillsammans med syrianskor.


    Hur träffade ni varandra talar hon bra svenska? 
  • Anonym (Möten­)
    Äldre 2 Oct 22:15
    #2

    Hur har det gått ts?

  • Anonym (Undan­tag)
    Wed 18 Dec 2019 12:06
    #3
    Nikki68 skrev 2017-07-03 16:55:33 följande:

    Jag skulle behöva bolla mina tankar med kvinnor från Syrien eller liknande kultur som är tillsammans med svenska män, eller med svenska män som är tillsammans med syrianskor.


    Du är ett undantag det är väldigt sällsynt att kvinnorna är tillsammans med Svenskar
  • Anonym (Mums)
    Wed 18 Dec 2019 13:11
    #4
    Anonym (Undantag) skrev 2019-12-18 12:06:15 följande:
    Du är ett undantag det är väldigt sällsynt att kvinnorna är tillsammans med Svenskar
    Vad tycker de on Svenska killar? Dejtar de ens svenskar?
  • Anonym (Undan­tag)
    Wed 18 Dec 2019 13:21
    #5
    Anonym (Mums) skrev 2019-12-18 13:11:45 följande:

    Vad tycker de on Svenska killar? Dejtar de ens svenskar?


    Mena tjejer är oftast inte intesserade
  • Anonym (Mums)
    Wed 18 Dec 2019 13:26
    #6
    Anonym (Undantag) skrev 2019-12-18 13:21:09 följande:
    Mena tjejer är oftast inte intesserade
    Trist!
    Men TS hade ju tur?
  • Wed 18 Dec 2019 13:38
    #7

    Är hon Syrian/assyrier eller kristen arab ( maronit tex )  ?
    Stor skillnad i synsätt.

  • Anonym (Undan­tag)
    Mon 13 Jan 2020 14:23
    #8
    Anonym (Mums) skrev 2019-12-18 13:26:46 följande:

    Trist!

    Men TS hade ju tur?


    Ja det verkar så. Är du väldigt intresserad?
Svar på tråden Hjälp, min tjej är syrianska