• Jo0509

    Emmaljunga super viking eller bugaboo donkey??

    Hej! Skulle behöva lite barnvagnsråd här!

    Vi har just nu en emmaljunga super viking här hemma men jag är såå sugen på en bugaboo donkey istället jag kan inte riktigt släppa tanken på en. Men skulle jag byta ner mig då? Känns lite som jag letar fel på våran super viking som jag egentligen älskar. T.ex att jag känner att den är trögstyrd och att senare när vi skaffar syskon så vill jag inte att de ska sitta på längden/höjden. Samtidigt är ju bugaboo så himla dyr, och min sambo tycker verkligen att vi inte behöver en ny vagn eftersom den funkar den vi har. Vi har redan bytt vagn en gång och bytt från super nitro sittdel till super viking.. Men kan som sagt inte släppa tanke på en bugaboo... Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Emmaljunga super viking eller bugaboo donkey??
  • Anonym (B)

    Om ni redan har bytt en gång så förstår jag att din sambo tröttnar på att du hela tiden vill ha nytt

  • Jo0509
    Anonym (B) skrev 2017-07-04 17:36:37 följande:

    Om ni redan har bytt en gång så förstår jag att din sambo tröttnar på att du hela tiden vill ha nytt


    Nytt hela tiden för att vi bytt en gång? Wow verkligen hela tiden! Och det var han som föreslog det bytet från början. Om du inte kan komma komma med ett svar på min fråga behöver du inte kommentera alls.
  • Anonym (B)
    Jo0509 skrev 2017-07-04 19:45:21 följande:

    Nytt hela tiden för att vi bytt en gång? Wow verkligen hela tiden! Och det var han som föreslog det bytet från början. Om du inte kan komma komma med ett svar på min fråga behöver du inte kommentera alls.


    Synd att du inte bestämmer vem som får kommentera då
  • kri123

    Hej,

    Vi skaffade en Bugaboo Donkey när vi fick vårt andra barn (2 år mellan dem), jag är jättenöjd med vagnen. Har dock ingen erfarenhet av Emmaljunga vagnen, men Bugaboon är mycket smidig och lättkörd, enkel att packa i bil och den blir relativt liten. Jag tycker att som syskonvagn har den varit toppen, men så länge vi bara hade ett barn så var andra vagnar smidigare och när den stora tjejen nu alltmer vill gå eller stå på ståbräda så känns Bugaboo Donkeyn lite överflödig så då blir den en singelvagn igen.

  • Jo0509
    kri123 skrev 2017-07-04 21:23:29 följande:

    Hej,

    Vi skaffade en Bugaboo Donkey när vi fick vårt andra barn (2 år mellan dem), jag är jättenöjd med vagnen. Har dock ingen erfarenhet av Emmaljunga vagnen, men Bugaboon är mycket smidig och lättkörd, enkel att packa i bil och den blir relativt liten. Jag tycker att som syskonvagn har den varit toppen, men så länge vi bara hade ett barn så var andra vagnar smidigare och när den stora tjejen nu alltmer vill gå eller stå på ståbräda så känns Bugaboo Donkeyn lite överflödig så då blir den en singelvagn igen.


    Tack för svar! Ja det kommer bli nästan 3 år mellan våra så kanske inte lönt med syskonvagn då, får se hur våran son vill åka vagn senare! :)
  • Fröken W

    Om ert barn kommer vara runt 3 när det är dags för syskon så skulle jag nog skippat syskonvagn.

    Ang. att vagnen är trögstyrd. Lämna in den på service hos en återförsäljare av Emmaljungavagnar och be dem kolla lite extra på hjulen och tala om att du upplever den trögstyrd. Till mig har de sagt att man kan justera hur lätt/trögt framhjulen ska snurra eftersom alla tycker olika.

    Om vagnen plötsligt blivit trögstyrd så kan du prova ta av hjulen och titta om det sitter grus eller annat skräp där.

    Lycka till!

  • Anonym (F)
    Anonym (B) skrev 2017-07-04 17:36:37 följande:

    Om ni redan har bytt en gång så förstår jag att din sambo tröttnar på att du hela tiden vill ha nytt


    "Hela tiden vill ha nytt"? Hon har bytt EN gång.
Svar på tråden Emmaljunga super viking eller bugaboo donkey??