• Anonym (Arga ögat)

Bitchblicka?

Jag börjat vara så less på ett ord, nämligen ordet "bitchblicka". Vad är det ens för ord? Har läst/hört det säkert 5ggr idag, Och vem kan avgöra vad någon annan tänker/tycker bara utifrån en blick!? Den personen kan ju ha tusen anledningar till varför den kollade på dig som den gjorde... Minns bara i skolan då jag alltid fick höra att jag kollade "surt" på alla... För att jag var närsynt och min mamma inte hade råd med glasögon. Jepp...

Så snälla sluta med detta ord!

• Svar på tråden Bitchblicka?
  • KlunsSmurfen

Bitchblick har inget med vad du tänker på att göra.

• Anonym (Arga ögat)
    KlunsSmurfen skrev 2017-07-04 02:28:43 följande:

Bitchblick har inget med vad du tänker på att göra.

En bitchblick = någon ser (enligt den personen som blir sedd på) på någon surt/bitchigt.

Eller har du en egen definition?
  • No Logo

Kroppsspråk är inget nytt fenomen, inte heller att bitchblicka. Bara uttrycket är nytt, tidigare sa man att man gav någon onda ögat, tittade surt, etc när man medvetet gav någon en ilsken blick för att tyst låta meddela att man var missnöjd med dem.

Jag förstår inte riktigt om det är själva uttrycket du har något imot eller om det är alla uttryck för sura blickar du tycker att man ska sluta med (eftersom du felaktigt blev anklagad för att titta surt på folk när du egentligen bara var närsynt). Det är tråkigt att din mamma inte hade råd med glasögon och att detta missförstånd uppstod, men jag tror inte många är i din situation, tackochlov. Den stora majoriteten av dagens bitchblickar är nog avsedda att vara ett uttryck för missnöje, och de flesta människor har tillräckligt med erfarenhet för att kunna tolka en blick, eller annat kroppsspråk.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Arga ögat) skrev 2017-07-04 08:22:25 följande:
    En bitchblick = någon ser (enligt den personen som blir sedd på) på någon surt/bitchigt.

Eller har du en egen definition?
    Det har inget att göra med vad den som ger blicken tänker på, det är ett uttryck för själva blicken.

Är själv en introvert som ofta har stoneface (ansiktsuttryck utan känslor), när jag var yngre blev jag anklagad för allt möjligt, arg, sur, grinig, har du tråkigt? men det har inget med vad jag verkligen känner eller tänker att göra.

Jag vet att det kan vara störigt men jag tycker också att det är störigt med de som  ofta deppar eller surar och måste tala om det genom ansiktsuttryck och kroppsspråk, moment22 om man inte lärt sig att se skillnaden.
    Ungdomar växer ifrån det när de lär sig att tyda ansiktsuttryck bättre.
Svar på tråden Bitchblicka?