• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 3 Jul 22:26
    6027 visningar
    5 svar
    5
    6027

    Barnen varannan vecka problem!

    Jag har mina två barn varannan vecka . Har haft det sen snart två år tillbaka. Jag och barnens pappa kommer inte alltid överens och jag tycker han prioriterar helt fel när det gäller barnen.

    Härom dagen när jag hämtade min stora son i skolan så regnade det och var 15 grader ute. Han hade ett par shorts på sig som jag köpte till honom bär han var 4 ( han är åtta nu) . En T-shirt som var typ lika liten. Han hade inte fått ha med sig tröja för hans pappa inte tyckte detta. Har slutat att säga ifrpn till deras pappa eftersom han tycker att jag inte ska lägga mig i. Häromdagen hämtade jag dom kl 18.30 hemma hos sin pappa. När dom kommer hem är båda jätte hungriga och berättar att dom bara hade ätit pannkakor på HELA dagen. Vet att han slevade mycket med maten när vi var tillsammans med. Med vad jag ön gör så tar han det fel och säger att jag bara smutskastar honom. Han köper nästan aldrig kläder till barnen. Men då kan jag tillägga att han själv är mycket niga med vad han har på sig. Han jobbar som säljare och bär mycket kostymer m.m .

    Nån som vet hur man kan gå till väga för att skaffa proffesionell hjälp?

  • Svar på tråden Barnen varannan vecka problem!
  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 4 Jul 08:46
    #1

    Då ringer du familjerätten för att boka möten.

    Barnen far ju illa.

    Inte livshotande men de ska ha kläder i rätt storlek och de ska få mat.

  • Anonym (Ufo)
    Äldre 4 Jul 08:51
    #2

    Vad har han för diagnos? Att inte kunna se att kläder är för små eller inse (efter 8 år som förälder) att barnen behöver något att äta var 3-5:e timme är ett stort problem. Boka samarbetssamtal på familjerätten som finns i kommunen.

  • Anonym (gws)
    Äldre 4 Jul 10:00
    #3
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-07-04 08:46:47 följande:

    Då ringer du familjerätten för att boka möten.

    Barnen far ju illa.

    Inte livshotande men de ska ha kläder i rätt storlek och de ska få mat.


    OCH där tror du dom kan komma med en dom som en vanlig domstol "sätt på barnen kläder, annars!" 

    TS du ska inte ringa familjerätten, du ska prata med honom igen, förklara att barnen fryser, kanske be någon på dagis/skolan att prata med honom.
  • Anonym (Samma här)
    Äldre 4 Jul 10:08
    #4

    Det låter som min exman. Ring familjerätten och be om hjälp där. Kanske kan samtal med en utomstående hjälpa honom att inse vad som krävs när man har barn.

    Min exman låter också barnen gå i för små kläder och det krävdes att han var med på ett läkarbesök angående ena sonens grava undervikt för att han skulle börja fixa mat åt barnen på kvällen. Läkaren påpekade att ena veckan fick sonen bra mat medan han svalt den andra veckan. Det gjorde det omöjligt för honom att gå upp i vikt (sen har sonen andra hälsoproblem, men matbristen hos pappan hjälpte inte situationen). Kläderna har börjat bli bättre då ena sonen gärna påpekar för sin pappa när kläderna inte är bra, vilket jag har sagt till honom att göra. Det funkar bättre när barnen själva säger det än när jag gör det. Tyvärr fattar inte pappan att det även gäller de andra barnens kläder och inte bara han som säger ifrån ...

    Så ring familerätten och be om hjälp och samtalsstöd!

  • Anonym (Milla­n)
    Äldre 8 Jul 06:40
    #5
    Anonym (gws) skrev 2017-07-04 10:00:56 följande:
    OCH där tror du dom kan komma med en dom som en vanlig domstol "sätt på barnen kläder, annars!" 

    TS du ska inte ringa familjerätten, du ska prata med honom igen, förklara att barnen fryser, kanske be någon på dagis/skolan att prata med honom.
    Hon har ju redan pratat med pappan utan framgång. Att det finns utomstående närvarande kan göra att han lyssnar lite mer.

    TS, kan du prata med skolan och be dem anmäla till soc att sonen har fel kläder för utetemperaturen på pappans veckor?
Svar på tråden Barnen varannan vecka problem!