Hur behåller ni lugnet på nätterna?
Min son är nu nio månader, och har i regel sovit bra sen han var ca 3 mån. Dvs lägger sig mellan 7-8. Sen ca 1 mån tillbaka sover han i sitt rum och det har gått väldigt bra. Vi ger mat när vi lägger oss vid 22, sen vaknar han en gång mellan 12-3 o vill ha lite mat o somnar ofta om direkt. Sen vaknar han för dagen mellan 5-6.
Så, jag har inget att klaga på! Däremot har jag märkt att jag är så otroligt känslig när dessa sömnvanor ruckas, somnar han inte om direkt får jag panik och gråter varpå han såklart märker att jag är stressad och får jättesvårt att somna, varpå min man vaknar och får ta över.... jag hatar att jag inte verkar kunna kontrollera mig på natten och blir helt utom mig, jag vill absolut inte att min man ska behöva gå upp när han ska jobba, han är fantastiskt och tar ofta hela nätter på helger samt att jag ju vill kunna sova när jag börjar jobba om ca 3 mån.
Jag inser att jag säkert är lite orimlig i hur jag reagerar men behöver tips och råd för att orka sansa mig på nätterna, när lillen har svårare att somna om.