• Anonym (Dålig)

Reagera på Naproxen, farligt?

Blev ordinerad att ta Naproxen 250 mg av läkaren. Max 4 st/dag.
    För att driva ut en eventuell inflammation. Ingen konstaterad alltså.

Gjorde det i två dagar, 3e dagen, som var i går tog jag bara 1. Eftersom jag reagerade med att få ont i magen.

Igår kväll/i natt brakade dock helvetet löst. Jätteont i magen, yr, illamående, ont i huvudet, har svettats som en tok.
    Mår lite bättre nu, men känner fortfarande av lite.
    Läste just bipacksedeln där jag prickade in typ alla biverkningar.

Ska inte ta det där mer.

Men undrar om det kan ha varit skadligt?
    Jag har ju uppenbarligen tagit större dos än man ska. Och kan det ha gjort mer skada än nytta? Jag tänkte om jag inte ens har en inflammation att driva ut.

• Svar på tråden Reagera på Naproxen, farligt?
  • Apotekaren110099

Det är en helt normal dos MEN Naproxen påverkar magslemhinnan och gör att man kan få ökad produktion av magsyra vilket leder till ont i magen. Köp lite omeprazol på Apoteket så ska du se att det blir bättre. Går det inte över med omeprazol så kontakta din läkare.

• Anonym (Dålig)

Tack för ditt svar!

Det stod ju på lådan att man max skulle ta 1 st morgon/kväll. Så jag blev nervös att jag överdoserat nåt djävulskt.

Är det ett farligt läkemedel om man tagit det i "onödan"?

Utan det var mest ett försök att hämma en inflammation som ingen vet om den ens finns.

Sökte hjälp för att det fanns misstanke om hjärtsäcks/hjärtmuskelinflammation. Men inga prover visade något.

• Anonym (Dålig)

Det är Naproxen Orifarm 250 mg om det är någon skillnad på doser och olika sorter.

• Anonym (Dålig)

Hur lång tid ska man avvakta, alltså hur lång tid kan det ta innan Omeprazolen gör sitt?

Har riktigt irriterande ont i magen. Inte lika panikartat som i natt, men det är oskönt.
    Kan det leda till magsår efter 3 dagars användande av Naproxen?

Svar på tråden Reagera på Naproxen, farligt?