• Vanja

Tradera Swish??

Har sålt min första vara på

Tradera och fick ett mejl där det står att köparen betslat med Swish. Det här var i förmiddags och ännu syns inga pengar..

jag kollade mitt nr på Tradera och det stämmer. Nu undrar jag, tar det 1-2 dagar innan pengarna kommer även med Swish?? Brukar ju gå direkt annars.

• Svar på tråden Tradera Swish??
  • gnipökåms

jo, det brukar gå fort, mejla kunden om att du inte fått några pengar och be denne att skicka en screenshot på betalningen eller skicka om pengarna. såklart så ska du inte skicka varan innan du fått betalningen.  

• Scoops

Om köparen betalar med swish genom Tradera så tar det ca 2 bankdagar innan du får dem. För mig har det ibland tagit upp till 3-4 dagar också.

Betalar köparen med swish utanför traderas webbsida (med ditt ett telefonnummer istället för med det som Tradera tillhandahåller) så går det på sekunden men då får du ju inget bekräftelsemail från Tradera heller...

• Vanja
    Scoops skrev 2017-07-05 07:23:02 följande:

Om köparen betalar med swish genom Tradera så tar det ca 2 bankdagar innan du får dem. För mig har det ibland tagit upp till 3-4 dagar också.

Betalar köparen med swish utanför traderas webbsida (med ditt ett telefonnummer istället för med det som Tradera tillhandahåller) så går det på sekunden men då får du ju inget bekräftelsemail från Tradera heller...

Sant! Tack snälla! :)
Svar på tråden Tradera Swish??