• Jajnjn

Meningsbyggnad program

Hej alla, jag undrar om det finns något program som kan kontrollera meningarna i sin skrivna text? Då menar jag inte rättstavningen i Word, utan ett program som märker av om man byggt en mening fel, alltså en ofullständig mening?

• Svar på tråden Meningsbyggnad program
  • Anonym (llll)

Stavningsprogram rättar en del sådana saker, dvs om du skrivit något helknasigt brukar det bli understruket men grammatikprogram annars har jag faktiskt inte hört talas om. Då är jag ändå språklärare så finns det något vill jag också gärna veta Skrattande

• Jajnjn

Nej det finns nog inte, men de hade varit toppen om det funnits :)

• Harvester
    Jajnjn skrev 2017-07-05 07:43:42 följande:

Tycker det är tur att det inte finns så folk blir tvingade att lära sig lite själva...
  • EmberEyes

På engelska finns det grammatik-program... Men svenska har jag inte hört talas om något. Ännu.

• Aikido

Det räcker med att skriva meningarna här på Familjeliv. Finns det tillstymmelsen till grammatiskt fel i meningen kommer du att få så många påhopp och bli rättad fortare än du hinner posta inlägget.

• runerusk
    Aikido skrev 2017-07-06 21:10:51 följande:

Det räcker med att skriva meningarna här på Familjeliv. Finns det tillstymmelsen till grammatiskt fel i meningen kommer du att få så många påhopp och bli rättad fortare än du hinner posta inlägget.

Fast inte i det här fallet
  • MajaVira
    Jajnjn skrev 2017-07-05 07:43:42 följande:
    Kanske ett program som påminner om att meningar ska avslutas med en punkt?
  • MajaVira

I Office 2010 och senare versioner finns både grammatik- och stavningskontroll.

Svar på tråden Meningsbyggnad program