DIATERMI HÅRBORTTAGNING
Är det någon här som gjort hårborttagning med diatermi? Isf vad tyckte ni? Har ni fått ärr? Det sägs att stråna ska bli tunnare och tunnare. Dela med er av era erfarenheter!
Är det någon här som gjort hårborttagning med diatermi? Isf vad tyckte ni? Har ni fått ärr? Det sägs att stråna ska bli tunnare och tunnare. Dela med er av era erfarenheter!
Jag har försökt med både diatermi och laser. Lagt sammanlagt omkring 40 000:- på de behandlingar. Jag har fått en hel del ärr och det mesta av behåringen är kvar. Behöver jag säga att jag är besviken? Finns säkert andra det funkat bättre på men jag är tydligen ett hopplöst fall. Hatar min päls och det är väl därför jag lagt så mycket pengar på att bli av med eländet.
Men usch de låter ju hemskt :( har du gjort i ansiktet?
Hakan/käkbenet ja. Det är det viktigaste att bli av med och det jag lagt mest pengar på, men även bröst och mage.
Så du menar att behåringen inte minskat ett dugg? Får jag fråga vart du gjorde behandlingen? Har du ärr även på bröstet och magen?
Minskade väl något men fortfarande massor kvar- det mesta definitivt kvar. Bara enstaka ärr på brösten men många på magen. På hakan/käkbenen är det många ärr.
Tråkigt att höra... hade du grova hårstrån eller tunna? Va du hos en bra klinik? Har du gått tillbaka och berättat om det som hänt?
Är så rädd att ja ska få ärr, blir tokig av tanken...
De på hakan är väldigt grova, i övrigt är det blandad kvalitet.
Klinikerna jag gått till är två olika, båda med välutbildade hudterapeuter.
En bekant blev nöjd med resultatet hos första kliniken (diatermi) och jag antar att det är jag som har envisa hårrötter som vägrar dö trots upprepad misshandel.
Andra kliniken (laser) har jag inte tagit kontakt med och beklagat mig. Samlar mod.
Hmm okej.. man hör väldigt olika om olika personer :/ jag går till klinik divage.. någon du varit hos?
nej.
Ok, tack för dina svar! :)