• Amanda9587

    vad saknar ni gällande babyprodukter?

    Hej! jag funderar på att starta ett eget litet företag med ekologiska babyproduker/leksaker, och eventuellt lite inredning till barn/baby. Vill därför höra med er vad ni saknar av det som finns ute på marknaden just nu? Tanken är att göra egna produkter som t.ex. amningshalsband, napphållare, bitleksaker osv och kanske sy lite sängkläder, överkast och liknande till spjälsäng men tar emot alla tips jag kan få om vad ni tycker saknas eller vad ni gillar med olika produkter! Någon speciell stil som ni saknar, eller kanske tips på någon produkt som ej finns ännu? Annars, vart köper ni era baby/barnprodukter och varför? Hoppas ni tar er tid att svara så jag kan få lite tips och förhoppningsvis uppfylla min dröm om att starta eget företag! Tack på förhand 
    MVH // Amanda{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden vad saknar ni gällande babyprodukter?
  • Carambolan

    Jag älskar smakfull och diskret nördmerchandise. Det måste vara riktigt fan-godis, inte bara blaffiga tryck med foton ur nån filmatisering. Sånt finns det tyvärr lite av och det som finns är sällan i ekologisk form, så det önskar jag mig.

    Slänger in ett par exempel här nedan på bärsjalar med mönster inspirerade av Matrix, Sagan om ringen och Zelda. Det är sånt jag vill ha.

  • Farfallos

    Nu kommer jag och är tråkig ...för jag skulle personligen aldrig starta ett företag av den typ du pratar om. Jag vet dock inte vad du har för förutsättningar eller hur du har tänkt dig det hela, men det som skulle skrämma mig är att aldrig kunna få livslånga stamkunder. Dina kunder kommer att vara det under en liten tid i livet och sedan gå vidare. Du behöver alltså ständigt vara på jakt efter nya kunder. Jag känner en tjej som hade en av Sveriges mest framgångsrika onlinebutiker i mammakläder (även fysisk butik i Gbg) så jag vet vad jag pratar om. ...och hon tillverkade ändå inget eget, vilket är ytterligare en tung bit, både ur tidsaspekten och att det blir dyra produkter om du ska ha en OK lön.

    Om du tycker att det är kul att hålla på med reklam och sökordsoptimering så kör på! Men om du vill starta eget för att ha bättre förtjänstmöjligheter än på ett fast jobb, eller för att ha den frihet det innebär att vara egen, så tänk efter ett par varv innan du investerar för mycket.

    Men om din drivkraft är att bebisar är så mysiga och borde ha bra grejer omkring sig, så starta på hobbynivå. Det är billigt och enkelt att skaffa en onlinebutik idag, och det är en av de viktigaste komponenterna. Gör saker på beställning. Funkar det så kan du växa organiskt. Men som sagt var... Ett litet företag där man själv är ansvarig för produktion, sälj, webb, reklam, ekonomi mm blir en lätt övermäktigt, så gör inga stora investeringar.

Svar på tråden vad saknar ni gällande babyprodukter?